دستگاه‎های اجرای استان نظارت کامل بر کلیه اسناد، مناقصات داشته باشند

رییس سازمان مدیریت ‌و برنامه‎ریزی لرستان تأکیدکرد دستگاه‎های اجرای استان نظارت کامل بر کلیه اسناد، مناقصات داشته باشند رییس سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی لرستان گفت: مالیات‎‌‌‌ها براساس سوددهی و طبق مقررات وصول شود. به گزارش ایسنا، علی‌هادی‌چگنی اظهارکرد: درآمدهای دولت در دو بخش فروش نفت و درآمدهای مالیاتی است. وی تصریح‌ کرد: طی سال گذشته […]

رییس سازمان مدیریت ‌و برنامهریزی لرستان تأکیدکرد

دستگاههای اجرای استان نظارت کامل بر کلیه اسناد، مناقصات داشته باشند

رییس سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی لرستان گفت: مالیات‌‌‌ها براساس سوددهی و طبق مقررات وصول شود.

به گزارش ایسنا، علی‌هادی‌چگنی اظهارکرد: درآمدهای دولت در دو بخش فروش نفت و درآمدهای مالیاتی است.

وی تصریح‌ کرد: طی سال گذشته فروش نفت با تهدیدهای جدی مواجه شده که با کاهش درآمد‌‌‌ها روبهرو شده‌ایم و برهمین اساس با برنامه‌ریزیهای درست و در چارچوب قوانین می‌توان بخشی از درآمد‌‌‌ها را از طریق دریافت مالیات تأمین کنیم.

چگنی با بیان این‌که ما قرار نیست از همه واحدهای تولیدی مالیات دریافت کنیم، اضافه‌کرد: از واحدهایی که سود حاصله از درآمد ندارند نمی‌توان مالیات اخذ کرد اما واحدهایی که سود حاصله از درآمدهای فروش دارند باید برابر مقرارت مالیات خود را پرداخت کنند.

رییس سازمان مدیریت ‌و برنامهریزی لرستان تصریح‌کرد: ما مجریان قانون هستیم و بایستی قانون را مراعات و اجرا کنیم.

وی در ادامه به نقش دستگاه‌ها و عوامل ذی‌ربط حوزه مالیاتی اشاره کرد و گفت: اگر اداره کل مالیاتی وظیفه خود را در قبال شناسایی واحدهای تولیدی و… درست انجام دهد وضعیت درآمدهای مالیاتی مطلوب‌تر خواهد شد.

چگنی افزود: اداره کل مالیاتی ظرف مدت یک ماه از طریق ثبت شرکتهای استان نسبت به شناسایی شرکتهایی که پرونده مالیاتی ندارند، اقدام کند. همچنین نیروی انتظامی با کمک اتاق اصناف تا پایان سال ورود جدیتری نسبت به ساماندهی واحدهایی که جواز کسب ندارند را داشته باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل اقتصاد و دارایی استان با کمک ذیحسابان دستگاههای اجرای استان نظارت کامل بر کلیه اسناد، مناقصات و خرید‌‌‌ها داشته باشند.