آغاز حمایت از ایده تا تجاری‌سازی استارت‌آپ‌‌ها در پارلمان بخش خصوصی

آغاز حمایت از ایده تا تجاری‌سازی استارت‌آپ‌‌ها در پارلمان بخش خصوصی معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر یکی از برنامه‎های مهم اتاق بازرگانی حمایت از استارت‌آپ‎هاست و در واقع استارت‌آپ‎‌ها در اتاق بازرگانی از مرحله ایده تا تجاری‎سازی مورد حمایت قرار می‌گیرند. به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ هومن‌حاجی‌پور با بیان این‌که نمایشگاه […]

آغاز حمایت از ایده تا تجاری‌سازی استارت‌آپ‌‌ها در پارلمان بخش خصوصی

معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر یکی از برنامههای مهم اتاق بازرگانی حمایت از استارت‌آپهاست و در واقع استارت‌آپ‌ها در اتاق بازرگانی از مرحله ایده تا تجاریسازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ هومن‌حاجی‌پور با بیان این‌که نمایشگاه بین‌المللی مانند جیتکس عملاً محل ظهور و تلاقی فناوری و معرفی خلاقیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است، اظهارکرد: در دهه‌های اخیر تغییرات اساسی در حوزه کسب‌وکار و همچنین علم و صنعت ایجاد شده و عملاً خلاقیت و نوآوری جایگزین تولید انبوه و مهندسی‌گرایی شده است.

وی اضافه‌کرد: در واقع با تغییر پارادایم‌ها بسیاری از مقررات و رفتار‌ها در حوزه کسب‌و‌کار تغییر کرده و قوانین جدیدی جایگزین آن شده است.

معاون کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با تأکید بر این‌که هم‌اکنون در دنیای کسب‌وکار مهم‌ترین نقش را نوآوری و خلاقیت ایجاد می‌کند، تصریح کرد: در حال حاضر شرکتهای بزرگ صاحب تکنولوژی و برند در دنیا در کنار خود، استارت‌آپ‌ها را دارند و در ایران نیز بسیاری از شرکتهای بزرگ متوجه حمایت از استارت‌آپ‌ها شد‌هاند.

وی افزود: در اینجا نقش نهادهایی مثل اتاق بازرگانی بیش از قبل دارای اهمیت است چرا که مسیر را برای فعالیت‌های نوآورانه باز میکند.

حاجی‌پور درباره برنامههای پارلمان بخش خصوصی در حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: در حال حاضر یکی از برنامههای مهم اتاق بازرگانی حمایت از استارت‌آپهاست و در این راستا طی یک فراخوان و پایش از میان ۷۰ استارت‌آپ، ۱۲ استارتآپ را برای حضور در این دوره از برگزاری نمایشگاه انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: در واقع استارت‌آپ‌ها در اتاق بازرگانی از مرحله ایده تا تجاریسازی مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او با تأکید بر این‌که نقش اتاق‌های بازرگانی در توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات غیرقابل انکار است، ابراز کرد: از میان ۱۲ استارت‌آپی که از سوی اتاق تهران به این نمایشگاه رفتند، یکی از آنها موفق شد به مرحله نهایی راه پیدا کرده و با بانک بین‌المللی ارتباط خوبی برقرار کند.

 

حاجی‌پور همچنین افزود: سرمایه‌گذاران زیادی در اتاق بازرگانی بر روی استارت‌آپهای حوزه سلامت، گردشگری، فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه‌گذاری کردهاند و برنامه داریم که استارت‌آپ‌ها را شناسایی و به سرمایه‌گذاران اتاق معرفی کنیم.