نحوه‌ واگذاری و فرایند خصوصی‌سازی شرکت پست

رییس رگولاتوری تشریح کرد نحوه‌ واگذاری و فرایند خصوصی‌سازی شرکت پست رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که خصوصی‌سازی در شرکت ملی پست با انجام مزایده صورت گرفته است، گفت که بازار پستی آنقدر پتانسیل دارد که اپراتور‌ها بتوانند خدمات نوین پستی را ارایه دهند. حسین فلاح، رییس سازمان تنظیم مقررات و […]

رییس رگولاتوری تشریح کرد

نحوه‌ واگذاری و فرایند خصوصی‌سازی شرکت پست

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که خصوصی‌سازی در شرکت ملی پست با انجام مزایده صورت گرفته است، گفت که بازار پستی آنقدر پتانسیل دارد که اپراتور‌ها بتوانند خدمات نوین پستی را ارایه دهند.

حسین فلاح، رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که اپراتورهای خصوصی پستی وظایف شرکت ملی پست را به عهده نگرفته‌اند، گفت: نیاز بوده است که در حوزه پستی اپراتورهای خصوصی وجود داشته باشند. تکلیف قانونی بوده که دو اپراتور خصوصی در این حوزه فعالیت کنند. این حوزه آنقدر پتانسیل دارد که اپراتور‌ها بتوانند خدمات نوین پستی را ارایه دهند.

فلاح در مورد نحوه‌ واگذاری و فرایند خصوصی‌سازی شرکت ملی پست، اظهارکرد: این فرایند براساس قانون اساسنامه شرکت ملی پست تعریف شده است که براساس آن در کمیسیون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم بر این فرایند رعایت شده و با انجام مزایده‌ای که برگزار شد، این خصوصی‌سازی انجام شد.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که فضا برای ارایه‌ خدمات این اپراتور‌ها بسیار گسترده است، بیان‌کرد: حوزه خدمات پستی و مخصوصاً حوزه خدمات نوین پستی آنقدر گسترده است که فضا برای فعالیت اپراتورهای پستی بسیار فراهم است، مضاف بر این‌که برخی در این حوزه فعالیت می‌کنند ولی در حال ساماندهی هستند.

 

وی با بیان این‌که شرکت ملی پست شاید ۲۰ درصد از نیازهای این بازار را برآورده کند، افزود: مابقی این نیاز را باید بخش خصوصی تأمین کند. شرکت ملی پست وظایف حاکمیتی خود و آنچه را که در اساسنامه آمده است را انجام می‌دهد، اما در کنار آن اپراتورهای خصوصی نیز با پروانه‌ای که دریافت می‌کنند در حوزه پستی باعث گسترش خدمات می‌شوند.