واکنش جهرمی به قربانیان اصفهانی نهنگ آبی

واکنش جهرمی به قربانیان اصفهانی نهنگ آبی در پی تأثیر بازی موبایلی نهنگ آبی در خودکشی دو نوجوان اصفهانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه جدید این وزارتخانه در راستای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد. به گزارش مهر، رسانه‌ها از سقوط و خودکشی دو دانش‌آموز دختر اصفهانی که تحت تأثیر بازی […]

واکنش جهرمی به قربانیان اصفهانی نهنگ آبی

در پی تأثیر بازی موبایلی نهنگ آبی در خودکشی دو نوجوان اصفهانی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه جدید این وزارتخانه در راستای مراقبت از کودکان در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش مهر، رسانه‌ها از سقوط و خودکشی دو دانش‌آموز دختر اصفهانی که تحت تأثیر بازی نهنگ آبی قرار گرفته بودند، خبر دادند.

در این زمینه محمدجوادآذری‌جهرمی وزیر ارتباطات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان‌گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت‌کننده و بهت‌آور بود. بنده نیز از شنیدن خبر متأثر شدم.

وی با بیان این‌که باید بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفات جدی هم در فضای مجازی وجود دارد، ادامه‌داد: به عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگ‌تر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.

وزیر ارتباطات افزود: به عنوان حاکمیت نیز باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج‌کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوانان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم.

جهرمی خاطرنشان‌کرد: این از اولین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که به‌زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: این اتفاق تلخ اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متأسفانه مجدداً قابل تکرار است.

وزیر ارتباطات تأکیدکرد: ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسؤول هستیم و باید مراقبت از آنها را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهیم.

 

«چالش نهنگ آبی» یک بازی اینترنتی است که در چندین کشور مرسوم شده و طی آن کاربر مجبور به انجام یک‌سری از وظایف واگذاری شده به وی توسط مدیران بازی در طول ۵۰ روز است که در نهایت چالش نهایی بازیکن، ارتکاب خودکشی است.