تردد ۵۳ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های برون‌شهری استان کرمان

در ۶ ماه اول سال‌جاری رخ داد تردد ۵۳ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های برون‌شهری استان کرمان تردد ۵۳ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های برون‌شهری استان کرمان طی ۶ ماه اول سال‌جاری با تردد ۱۷۰ دستگاه خودرو در ساعت به عنوان میانگین تردد ساعتی در ۷۶ محور مواصلاتی مجهز به سامانه‌های تردد شمار، ثبت شد. […]

در ۶ ماه اول سال‌جاری رخ داد

تردد ۵۳ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های برون‌شهری استان کرمان

تردد ۵۳ میلیون دستگاه خودرو در راه‌های برون‌شهری استان کرمان طی ۶ ماه اول سال‌جاری با تردد ۱۷۰ دستگاه خودرو در ساعت به عنوان میانگین تردد ساعتی در ۷۶ محور مواصلاتی مجهز به سامانه‌های تردد شمار، ثبت شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خدادادمقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان این خبر گفت: بیش‌ترین میانگین تردد ساعتی ثبت شده در طی مدت مذکور مربوط به خطوط رفت و برگشت محور کرمان-باغین به ترتیب با ۵۷۸ و ۵۶۹ تردد در ساعت می‌باشد.

مقبلی علت اصلی این ترد را تجمع مراکز صنعتی مانند شهرک‌های صنعتی، کارخانه‌های سیمان، نیروگاه سیکل ترکیبی و مراکزی دیگری نظیر نمایشگاه بین‌المللی کرمان و همچنین انبار نفت و پایانه بار کرمان در طول و انتهای محور و نیاز تردد کارکنان آنها به اضافه سایر نیازمندی‌های عبوری عنوان کرد.

وی افزود: پس از محور کرمان-باغین، خطوط رفت و برگشت محور ترانزیتی شهر بابک-سیرجان که به ترتیب با ۴۲۸ و ۳۶۳ تردد در ساعت، مقام دوم را از نظر تردد ساعتی به خود اختصاص داده است.

مهندس‌مقبلی سومین محور پرتردد استان را نیز محور ۳ راهی ابارق-ماهان عنوان کرد و افزود: به ترتیب در خطوط رفت و برگشت خود به میزان ۳۲۷ و ۳۱۹ دستگاه خودرو در ساعت ثبت تردد دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان خاطرنشان‌کرد: بیش‌ترین تعداد تردد ماهیانه ثبت شده در استان طی ۶ ماه اول سال، مربوط به شهریورماه، با بیش از ۹ میلیون و۹۰۰ هزار تردد بوده است.

وی علت آن را اشتیاق خانواده‌ها به انجام سفر قبل از آغاز فصل مدارس عنوان کرد و افزود: کم‌ترین میزان تردد نیز مربوط به خردادماه امسال با حدود ۷ میلیون و ۷۰۰ تردد می‌باشد که علت آن مقارن با فصل امتحانات و کاهش تقاضای سفر می‌باشد.

مقبلی با بیان این‌که از حدود ۵۳ میلیون مجموع تردد ثبت شده در طی ۶ ماه اول سال، حدود ۴۱ میلیون تردد مربوط به وسائط نقلیه سبک و نیمه سنگین و مابقی مربوط به خودروهای سنگین است، افزود: امیدواریم امسال، سالی پربرکت از لحاظ بارش را برای استان پیش روی داشته باشیم و امید است هم‌استانی‌ها و هموطنان گرامی همانند سال‌های قبل، کمال همکاری را در زمان نزول بارش‌ها با همکاران راهداری و پلیس راه محترم استان داشته باشند.

 وی در پایان یادآور شد: چنانچه هموطنان نیاز به سفرهای زمستانی دارند از هم‌اکنون تجهیزات مورد نیاز را تهیه و در صورت نیاز لاستیک‌های خودروی خود را تعویض نموده تا زمستان امسال بدون سوانح جاده‌ای به بهاری پر از سرزندگی، شادی و طراوات تبدیل شود.