عباس شعریمقدم با تأکید بر اینکه شرکتهای خصوصی شده پتروشیمی توان تضمین جذب سرمایه را ندارند، میگوید زمانی فروش ۲۰ میلیون دلاری این صنعت تحت عنوان یک برند اعتبار جذب سرمایه خارجی بود. نایب رییس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خصوصیشدن شرکتهای پتروشیمی توان تضمین […]
عباس شعریمقدم با تأکید بر اینکه شرکتهای خصوصی شده پتروشیمی توان تضمین جذب سرمایه را ندارند، میگوید زمانی فروش ۲۰ میلیون دلاری این صنعت تحت عنوان یک برند اعتبار جذب سرمایه خارجی بود.
نایب رییس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی در گفتوگو با ایسنا، با اشاره به اینکه خصوصیشدن شرکتهای پتروشیمی توان تضمین سرمایه را از این بخش گرفته است، گفت: زمانی شرکت ملی پتروشیمی به تنهایی ۲۰ میلیون دلار تحت برند خود فروش محصول داشت که این پشتوانهای بزرگ و مورد قبولی برای سرمایهگذاران به حساب میآمد.
وی ادامه داد: در حال حاضر با قسمت شدن این صنعت به بخشهای کوچک خصوصی این تضمین وجود ندارد و موضوع یکپارچهکردن و ساختن برند یکسان تقاضایی است که ما به دنبال اجرایی کردن آنیم.
نایب رییس هیأت مدیره شرکت صنایع پتروشیمی همچنین تصریح کرد: علاوه بر این میتوانیم از بانک مرکزی و یا وزارت اقتصاد و امور دارایی بخواهیم که برای دریافت سرمایه و فاینانس خارجی به پتروشیمیهای کشور تضمینهای مورد نیاز را بدهند.
شعریمقدم در ادامه درباره مزایای ایران برای جذب سرمایهگذاری در حوزه صنعت پتروشیمی عنوان کرد: ایران با توجه به فراوانی مواد اولیه، خوراک و همچنین نیروی انسانی جوان، ارزان و آموزش دیده یکی از بهترین نقاط جهان برای سرمایهگذاری در این زمینه است.
وی افزود: از سوی دیگر ایران به حدود ۲۰۰۰ کیلومتر ساحل دسترسی دارد که این مزیت مهمی به حساب میآید و همچنین ما با توجه به بازار مصرف ۸۰ میلیونی و وجود خوراک فراوان مهمترین جاذبهها را برای توسعه صنعت پتروشیمی داریم.
وی با اشاره به اینکه بسیاری از شرکتهای خارجی آماده انتقال تکنولوژی به ایران هستند، گفت: از سویی دیگر صنعت پتروشیمی ما برای اجرای طرحهایش به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد که این سرمایه باید از طریق بانکهای بزرگ و معتبر تأمین شود و در این بخش مشکلاتی وجود دارد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.