سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد طرحیک فوریتی احیای بافتهای ، تاریخی سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان با این تصور که شاید با تهیه طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافتهای فرهنگی، تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهرهبرداران بناهای تاریخی و فرهنگی بتوان به بازسازی و احیای بافتها و بناهای […]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد
طرحیک فوریتی احیای بافتهای ، تاریخی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان با این تصور که شاید با تهیه طرح یک فوریتی حمایت از مرمت و احیای بافتهای فرهنگی، تاریخی و توانمندسازی مالکان و بهرهبرداران بناهای تاریخی و فرهنگی بتوان به بازسازی و احیای بافتها و بناهای فرسوده کمک کرد این طرح را تهیه کردند اما پس از بررسیهای مختلف که با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی انجام شد، کلیات آن رد شد.
به گزارش صما، صدیفبدری افزود: مواد ۱، ۲، ۳، ۸ و ۱۰ تا ۱۸ طرح فوق را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی کردیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس افزود: این طرح به دغدغهها برای مرمت و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی که به علت نبودن مشاورههای لازم و بیتوجهی به توانمندسازی مالکان موجب سرعت گرفتن مهاجرت از این بناها و خالی شدن این بناها شده است، میپرداخت که این بناها و بافتها به دلیل فقدان توان مالی مالکان و بهرهبرداران بازسازی و احیا نمیشود.
وی ادامهداد: این بناها به دلیل فقدان منابع مالی و کافی سازمان میراث فرهنگی بعد از مدتی فرسوده و از بین میروند به همین دلیل جمعی از اعضای کمیسیون رفع این مشکل را نیازمند همراهی و همکاری مجموعه دولت دانستند و کلیات طرح نیز به همین دلیل رد شد.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از تصویب طرح الحاق موادی به قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی کشور خبر داد و افزود: این طرح ۳ مادهای پس از گزارش حادثه ریلی قطار سمنان – تبریز تهیه شد. بخشی از این طرح در پی اصلاح و بهروزرسانی اساسنامه شرکت راهآهن بود. از آنجا که وزارت راه و شهرسازی اقداماتی را در این جهت انجام داده است، کلیات طرح به تصویب رسید و مقرر شد کمیته حمل و نقل کمیسیون جزییات طرح همراه با اصلاحات و رفع ایرادات لازم را انجام دهد تا در آینده نزدیک در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.