رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر خواستار شد افزایش ۸۰ درصدی تعرفه واردات تایر جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر، گفت: درخواست افزایش تعرفه حدود ۳ سالی است که به وزارت صنعت و معدن وقت ارایه شده است […]
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر خواستار شد
افزایش ۸۰ درصدی تعرفه واردات تایر جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران با توجه به درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر، گفت: درخواست افزایش تعرفه حدود ۳ سالی است که به وزارت صنعت و معدن وقت ارایه شده است البته در این زمینه وزیر قبلی وزارت صنعت و معدن با وجود زحمات بسیار اما از تولیدکنندگان تایر حمایت چندانی نکردند.
محمدرضا گنجی در گفتوگو با خبر خودرو با توجه به افزایش ۴۰ درصدی واردات تایر، اظهارداشت: علیرغم درخواست افزایش نرخ تعرفه به ۸۰ درصد تنها در این مدت نرخ تعرفه تایر از ۲۵ درصد به ۳۲ درصد افزایش یافته است.
وی اظهارداشت: البته اداره تخصصی صنایع شیمیایی رقمی را که به وزیر جدید صنعت و معدن ابلاغ نموده تعرفه ۵۵ درصدی است اما مطمئناً افزایش تعرفه از ۳۲ به ۵۵ رقم مناسبی نیست اما همین رقم تغییری را بین کالای داخلی و خارجی ایجاد خواهد کرد.
وی علت اصلی درخواست افزایش نرخ تعرفه واردات تایر را حمایت از تولیدکنندگان داخلی اعلام کرد و گفت: انتظار میرود با افزایش نرخ تعرفه واردات تایر، این شرایط مفری را برای تولیدکنندگان داخلی ایجاد نماید که از محل افزایش قیمت، بخشی از هزینههای تولید را جبران کنند.
وی افزود: در صورتی که تعرفه واردات رقم مورد درخواست تولیدکنندگان نباشد، فاصله قیمتی بین تولیدات داخلی و تایرهای وارداتی کم شده و تولیدکنندگان قادر به افزایش قیمت نخواهند بود.
رییس هیأت مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران همچنین با توجه به طرح موضوع تأثیر افزایش تعرفه در عدم رقابتپذیری کالاهای تولید داخل، گفت: با این مسأله که افزایش تعرفه در کیفیت و رقابتپذیری تولیدات داخلی تأثیر دارد موافق نیستم چرا که تایرهای داخلی با استانداردهای ملی تولید میشوند و توسط سازمان ملی استاندارد کنترل و نظارت میشوند .
گنجی اظهارداشت: در حال حاضر به جهت نظارت دقیق سازمان استاندارد، بر خط تولید تایرهای داخلی و تست محصولات موجود در بازار، تولیدات داخلی استانداردهای ملی را پاس نموده و از کیفیت خوبی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه هماکنون استاندارد ملی ایران تلفیقی از استاندارد اروپا و آمریکاست، تأکیدکرد: در شرایط کنونی لازم است با ابزارهای مختلف از جمله تعرفه از منافع ملی و تولیدات داخلی حمایت شود.
وی افزود: البته این مسأله تعرفهها در مورد صنعت خودرو صدق نمیکند چرا که همچنان تولیدات داخلی در ارزیابیهای کیفی نمره منفی کسب میکنند اما تایرهای داخلی اصلاً نمره منفی نداشته و کلیه استانداردها را پاس میکنند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.