مناقصه بازسازی پیست دوچرخه‌سواری برگزار شد

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور مناقصه بازسازی پیست دوچرخه‌سواری برگزار شد مشکلی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نداریم گروه اجتماعی- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: برای بازسازی پیست دوچرخه‌سواری مناقصه برگزار کرده‌ایم. به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت […]

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور

مناقصه بازسازی پیست دوچرخه‌سواری برگزار شد

مشکلی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نداریم

گروه اجتماعی- مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور گفت: برای بازسازی پیست دوچرخه‌سواری مناقصه برگزار کرده‌ایم.

به گزارش مناقصه‌مزایده، مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جمع خبرنگاران درباره وضعیت پیست دوچرخه‌سواری ساری نیز ‌اضافه‌کرد: این پیست یکی از مهم‌ترین پیست‌های ماست که سازه و فضای کار آن تمام شده است. برای بازسازی این پیست کار مناقصه آن را انجام داده‌ایم و تنها مشکلی که در بازسازی با آن مواجه هستیم، بخش پوشش سقف و پیست تراک چوبی آن است. در کشور متأسفانه این تکنولوژی وجود ندارد و ما ناچار هستیم با اتصال دادن شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی بتوانیم پیست تراک چوبی را وارد کشور کنیم. امیدوارم با بخش خصوصی بتوانیم این کار را عملیاتی کنیم. ضمن این‌که پیست دوچرخه‌سواری کرمان نیز آماده افتتاح است و این پیست در حال‌ حاضر روکش پلیمری دارد.

وی با اشاره به این که از زمان تأسیس این شرکت تا الان ۵۹۶ پروژه‌ داشته است، خاطرنشان‌کرد: در سال ۹۲ همزمان با شروع دولت تدبیر و امید از ۵۹۶ پروژه‌ ۲۹۲ پروژه‌ باقی‌ مانده بود که از این تعداد ۵۴ پروژه‌ را در سراسر کشور افتتاح کرده‌ایم و تا پایان امسال بنا داریم در صورت تأمین اعتبار ۴۸ پروژه‌ دیگر را افتتاح کنیم. در حقیقت در ۵ ساله دولت ۱۰۲ پروژه‌ تا پایان سال ۹۶ افتتاح می‌کنیم و تحویل جامعه ورزش می‌دهیم.

وی ‌اضافه‌کرد: نقش جهان و استادیوم ۵ هزار نفری میانرود شیراز جزو پروژه‌های بزرگی بود که انجام شد و ۵ پروژه‌ دیگر در هفته‌ تربیت ‌بدنی نیز افتتاح شد که از جمله می‌توان به سالن دوومیدانی بروجن اشاره کرد که توسط وزیر ورزش و جوانان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. امیدوارم که دو پروژه‌ دیگر از جمله خرم‌آباد، اردبیل و یزد را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم. قطعاً اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد ما می‌توانیم در بخش دوومیدانی که اکثر پروژه‌ها مربوط به بخش دوومیدانی است، حرفی برای گفتن داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در ادامه‌ این نشست، توضیح‌داد: این شرکت در سال ۹۵، ۵۰۹ میلیارد تومان بودجه برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در نظر گرفته شده بود که به صورت اوراق در اختیار شرکت قرارداده شد که از این میزان بودجه ۲۳۲ میلیارد تومان جذب شرکت شد و کم‌تر از ۵۰ درصد پرداخت شده است. در سال ۹۶ نیز ۳۶۸ میلیارد تومان بودجه مصوب داریم که این میزان بودجه از طریق ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده از محل استان‌ها بوده که تاکنون ۲۰۶ میلیارد تومان در قالب اوراق این بودجه به شرکت تخصیص داده شده است که به لحاظ زیرساختی می‌توانم بگویم که نسبتاً وضعیت خوبی داریم. ما باید بتوانیم به سمت نرم‌افزاری نیز گام مؤثری ‌برداریم و افراد خوبی برای حفظ و نگهداری پروژه‌های خود داشته باشیم. در حال‌ حاضر در بخش نرم‌افزاری و همچنین حفظ اماکن ورزشی با مشکلات زیادی مواجه هستیم. پروژه‌ افتتاح و تحویل داده می‌شود، اما بعد از مدتی به دلیل عدم نگهداری مناسب دچار آسیب جدی می‌شود. متأسفانه ادارات کل استان‌ها با بودجه نگهداری مشکل دارند. اگر استفاده بهینه از پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند توسط ارگان‌‌ها و نهادهای مختلف صورت بگیرد این مسأله برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور ایجاد انگیزه می‌شود تا کار پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه‌ سریع‌تر به سرانجام برساند تا دیگر پروژه‌های نیمه‌کاره نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور اعلام‌کرد: این شرکت با توجه به این‌که مالک ورزشگاه آزادی است می‌تواند براساس قوانین حاکم بر باشگاه‌های دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس اقدام به بلیت‌فروشی الکترونیکی کند و قطعاً می‌تواند کمک بزرگی برای بازسازی این ورزشگاه را به دنبال داشته باشد.

مدبر اظهارکرد: دو تیم‌ استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی که از ورزشگاه آزادی برای برگزاری دیدارهای خود استفاده می‌کنند شرایط خود را برای بلیت‌فروشی مطرح کرده‌اند، اما بهتر بود که بلیت‌فروشی به یک نهاد واگذار شود نه این که هر باشگاهی خود خواهان بلیت‌فروشی شود.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور همچنین در رابطه با حضور بانوان در ورزشگاه آزادی، اظهارکرد: ما به لحاظ سخت‌افزاری و امکانات برای حضور بانوان در استادیوم‌ها هیچ مشکلی نداریم و می‌توانیم به لحاظ امنیتی، سخت‌افزاری و حتی ایجاد جایگاه مناسب برای ورود و خروج بانوان و سرویس‌های بهداشتی تمهیدات لازم را بیندیشیم، اما به هر صورت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در جایگاه تصمیم‌گیری نیست.

وی ‌اضافه‌کرد: دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نزدیک به یک سال و نیم است که بدهی‌های خود را به شرکت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور پرداخت نکرده است. امیدوارم که بعد از واگذاری بلیت‌فروشی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و سازمان لیگ فوتبال آنها بتوانند از محل بلیت‌فروشی و از محل تبلیغات هزینه‌های خود را متقبل شوند. البته قول‌هایی در این زمینه به ما داده‌اند که امیدوارم آن را عملیاتی کنند. به‌ هر صورت من امیدوارم که این دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هر چه‌ سریع‌تر بدهی‌های ما را پرداخت کنند. من امیدوارم که روز پنجشنبه شاهد بازی تماشاگرپسندی از سوی دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس باشیم و این دو باشگاه بتوانند از محل بلیت‌فروشی در حفظ و نگهداری اماکن استادیوم آزادی نهایت تلاش خود را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در پایان، خاطرنشان‌کرد: با توجه به این‌که تنها دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی از استادیوم آزادی برای انجام بازی‌های خود استفاده می‌کنند و در حال‌ حاضر شرایط بلیت‌فروشی به خود دو باشگاه واگذار شده است، امیدوارم که بتوانند در آینده از لحاظ پرداخت بدهی‌های خود همکاری لازم را با شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور داشته باشند. البته به اعتقاد من بهتر بود که بلیت‌فروشی به یک ارگان واگذار می‌شد و قرار بود که این کار نیز صورت بگیرد تا شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به نمایندگی از دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی بلیت‌فروشی را به صورت الکترونیکی انجام دهد و با همان تقسیماتی که قبلاً وجود داشت. ما هیچ دخالتی در تقسیمات آنها نداریم و فقط می‌خواهیم اجاره بهای استادیوم آزادی را از محل فروش بلیت‌ها دریافت کنیم، اما به‌ هر حال در پایان مسیر تغییراتی صورت گرفت که من معتقد هستم که این مسأله به نفع فوتبال نیست. شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور آماده همکاری در پذیرش فروش بلیت الکترونیکی دارد اگر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و تیم‌ ‌ملی و سازمان لیگ فوتبال خواستار این مسأله باشد.