مردم تاوان مالیات‌های سنگین را می‌پردازند

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز مردم تاوان مالیات‌های سنگین را می‌پردازند رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز از مشکلاتی که در حال حاضر با آنها دست ‌و پنجه نرم می‌کنند، گفت و مالیات را مهم‌ترین دغدغه اصناف خواند. حمیدکریمی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در بحث امور مالیاتی مشکلات زیادی […]

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز

مردم تاوان مالیات‌های سنگین را می‌پردازند

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز از مشکلاتی که در حال حاضر با آنها دست ‌و پنجه نرم می‌کنند، گفت و مالیات را مهم‌ترین دغدغه اصناف خواند.

حمیدکریمی در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: در بحث امور مالیاتی مشکلات زیادی داریم و برای مقابله با آنها مشاور مالیاتی را استخدام کردیم که در این زمینه متخصص و توانمند است تا به قول معروف وی را با اداره مالیات در بیندازیم. به هر حال از قدیم می‌گویند فقط سنگ، سنگ را می‌برد. از طرفی نشست‌‌هایی هم با مدیر کل دارایی داشته‌ایم اما همچنان درگیر مشکلات مالیاتی هستیم.

وی افزود: فکر می‌کنم بزرگ‌‌ترین مشکلی که اصناف مختلف با آن دست به گریبان هستند، بحث مالیات است. ما معتقدیم که عوارض صنفی باید پرداخت شود و مغازه‌دار و کسبه موظف به پرداخت مالیات خودشان هستند اما از این ناراحت هستیم که چرا باید بیش از حد به اداره مالیاتی پرداختی داشته باشیم.

این فعال صنفی ادامه‌داد: البته به تازگی قرار جلسه‌ای را با شهردار کرج تنظیم کرده‌ایم تا به موضوع عوارض صنفی هم بپردازیم و این موضوع را هم بررسی کنیم؛ عوارضی که چندین برابر شده است.

کریمی گفت: درگیری دیگر ما در بخش بهداشت است؛ ایرادهای بنی‌اسرائیلی به بیش‌ترین حد خود رسیده و دیگر قابل تحمل نیست. در جلساتی که با حضور دادستان و نمایندگان اداره بهداشت داشته‌ایم، بار‌ها این موضوع را مطرح کرده‌ام که در صورت مشاهده رعایت نشدن اصول بهداشتی، مغازه پلمب شود. خود ما خواستار پلمب واحدهای صنفی شده‌ایم که غذای فاسد، سرو می‌کنند و یا آنهایی که آشپزخانه کثیف و غیربهداشتی دارند. در حالی که ایرادهای الکی مثل کفپوش، موزاییک، آب سرد و گرم، کپسول و… ما را اذیت می‌کند.

 

رییس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان این‌که هر چقدر میزان پرداخت مالیات بیش‌تر شود، مردم باید تاوانش را بپردازند، افزود: مغازه‌دار که از جیب خودش مالیات نمی‌دهد و این مردم هستند که باید جوابگوی مالیات‌های سنگین باشند. ما این نکته را در نظر نمی‌گیریم که مردم باید از اصناف رضایت‌مندی داشته باشند.