قرارگاه خاتم‌الانبیا برنده مناقصه تکراری سد «تاج امیر» در لرستان

قرارگاه خاتم‌الانبیا برنده مناقصه تکراری سد «تاج امیر» در لرستان پروژه سد «تاج امیر» در بهمن سال ۹۱ کلنگ‌زنی شد اما بعد از آن و به سبب نبود ردیف اعتبار، پیشرفت فیزیکی آن‌ چنانی نداشت. به گزارش ایسنا، این سد بر روی رودخانه خاوه و به ‌صورت خاکی با هسته‌ رسی احداث می‌شود که تا […]

قرارگاه خاتم‌الانبیا برنده مناقصه تکراری سد «تاج امیر» در لرستان

پروژه سد «تاج امیر» در بهمن سال ۹۱ کلنگ‌زنی شد اما بعد از آن و به سبب نبود ردیف اعتبار، پیشرفت فیزیکی آن‌ چنانی نداشت.

به گزارش ایسنا، این سد بر روی رودخانه خاوه و به ‌صورت خاکی با هسته‌ رسی احداث می‌شود که تا اوایل سال قبل فقط ۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و اردیبهشت ۹۵ دوباره مناقصه برگزار و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا برنده و در خردادماه عملیات اجرایی از سر گرفته شد. طبق برنامه زمان‌بندی قرار بوده که این پروژه دو ساله تکمیل شود اما با توجه به شرایط، احتمال محقق شدن آن کمی سخت است.

در تیرماه امسال سردار عبدالهی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا در بازدید از پروژه اعلام‌کرد: بالغ بر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این در حالیست که پروژه هم‌اکنون نیز به همین مقدار پیشرفت دارد.

جعفرطولابی، فرماندار دلفان درباره آخرین وضعیت این پروژه به ایسنا گفت: پروژه فعال است و با قدرت در آن کار می‌شود. در روزهای گذشته استاندار لرستان از این پروژه بازدید کرد که از روند آن راضی بود.

طولابی در پاسخ به پرسشی که این پروژه چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد؟ اظهار‌کرد: ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

 

فرماندار دلفان درباره این‌که با توجه به شرایط و پیشرفت ۳۰ درصدی امکان افتتاح سد طبق برنامه ‌زمان‌بندی(خرداد ۹۷) وجود دارد؟ گفت: مسؤولان قرارگاه قول داده‌اند که این پروژه در مدت حداکثر دو سال تکمیل شود و چون کارهای انجام شده(زیرساختی) مقداری سخت‌تر است، امیدواریم ادامه پروژه با شتاب بیش‌تری همراه باشد و در موعد مقرر تکمیل شود.