بخش خصوصی برای جذب سرمایه پیشتاز باشد

رییس هیأت عامل ایمیدرو درخواست کرد بخش خصوصی برای جذب سرمایه پیشتاز باشد گروه معدن و زمین- رییس هیأت عامل ایمیدرو از بخش خصوصی خواست برای جذب سرمایه به داخل کشور پیشتاز باشد.  به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی‌کرباسیان که در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز سخن می‌گفت، اظهارداشت: شرکت‌های خصوصی برای تأمین سرمایه […]

رییس هیأت عامل ایمیدرو درخواست کرد

بخش خصوصی برای جذب سرمایه پیشتاز باشد

گروه معدن و زمین- رییس هیأت عامل ایمیدرو از بخش خصوصی خواست برای جذب سرمایه به داخل کشور پیشتاز باشد.

 به گزارش مناقصه‌مزایده، مهدی‌کرباسیان که در مراسم افتتاحیه سومین همایش و نمایشگاه صنعت دیرگداز سخن می‌گفت، اظهارداشت: شرکت‌های خصوصی برای تأمین سرمایه مورد نیاز توسعه کشور از جمله بخش معدن و صنایع معدنی پیشتاز باشند و در عین حال شرکت‌های خارجی را نیز برای آوردن سرمایه به داخل کشور ترغیب کنند.

وی به دستاوردهای اخیر برجام در جذب منابع مالی اشاره کرد و گفت: بعد از این توافق بین‌المللی، اتفاقاتی مثبت در تأمین مالی روی داده است و شاهد جهش‌هایی در همکاری‌های بانکی و بیمه‌ای بوده‌ایم.

کرباسیان تکمیل برنامه‌های اکتشافی را از اولویت‌های اصلی ایمیدرو در دولت دوازدهم برشمرد.

وی به اهمیت استفاده از توان بخش خصوصی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از سیاست‌های دولت در دستیابی به اهداف چشم‌انداز ۱۴۰۴ استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است

وی به رشد صادرات فولاد اشاره کرد و گفت: زنجیره فولاد در نیمه نخست بیش از ۴ میلیون تن صادرات داشته است که انتظار می‌رود با ادامه این سیاست، تا پایان سال حجم صادرات فولاد به مرز ۱۰ میلیون تن افزایش یابد. این در شرایطی است که در سال ۹۲ میزان صادرات فولاد به ۲۰۰هزار تن رسیده بود.

رییس هیأت عامل ایمیدرو درباره افزایش ظرفیت‌های تولید در زنجیره فولاد گفت: از سال ۹۳ تاکنون ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن ۵۳درصد، گندله ۴۵درصد، آهن اسفنجی ۲۴درصد و فولاد خام با رشد ۳۰درصدی همراه شد.

عبور از اقتصاد دولتی

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت در عین حال دور شدن از اقتصاد دولتی را دشوار خواند و تأکیدکرد: تجربه کشور‌ها در این امر نشان از مقاومت برخی سطوح مدیریت دولتی در خصوصی‌سازی می‌دهد اما با آگاه‌سازی و شفافیت می‌توان از اقتصاد دولتی عبور کرد.

به گفته وی، ایمیدرو با همراهی و کمک بخش خصوصی می‌تواند در مسیر خصوصی‌سازی گام‌های بیش‌تری‌ بردارد و در این فرایند حمایت دولت و مجلس را هم داریم.

کرباسیان افزود: با وحدت ملی و حمایت از کارآفرینان می‌توان شاهد تحقق اهداف چشم‌انداز در توسعه اقتصادی کشور شد.

 

نمایشگاه صنعت دیرگداز ایران با نگاه ویژه به چالش‌های ورود به بازارهای برون‌مرزی آغاز به‌کار کرد. این نمایشگاه با همکاری ایمیدرو، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت مواد نسوز، انجمن سرامیک و خانه معدن ایران برگزار می‌شود.