حمایت از استارت‌آپ‌‌ها باید جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گیرد‌

رییس کمیسیون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی تهران حمایت از استارت‌آپ‌‌ها باید جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گیرد‌ رییس کمیسیون کسب‌ و کار اتاق بازرگانی ‌و صنایع ‌و معادن تهران گفت‌: درحال حاضر تمامی استارت‌آپ‌‌ها و فعالیت‌های نوین در یک فضای رقابتی و غیرانحصاری در حال فعالیت هستند و این عرصه به اندازه کافی […]

رییس کمیسیون کسب ‌و کار اتاق بازرگانی تهران

حمایت از استارت‌آپ‌‌ها باید جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گیرد‌

رییس کمیسیون کسب‌ و کار اتاق بازرگانی ‌و صنایع ‌و معادن تهران گفت‌: درحال حاضر تمامی استارت‌آپ‌‌ها و فعالیت‌های نوین در یک فضای رقابتی و غیرانحصاری در حال فعالیت هستند و این عرصه به اندازه کافی باز هست تا صاحبان ایده و خلاقیت بتوانند در آن فعالیت کنند.

محمدرضا‌نجفی‌منش در گفت‌وگو با پانا با بیان این‌که در اظهارنظرهای مسؤولان حمایت از استارت‌آپ‌‌ها و کسب‌و کارهای نوین دیده می‌شود اما این حمایت‌ها باید جنبه عملیاتی و اجرایی به خود گیرد‌، گفت‌: بسیاری از استارت‌آپ‌‌ها توانسته‌اند جایگاه مناسبی را در اقتصاد به دست آوردند اما از سوی دیگر مخالفت‌هایی نیز با آنها دیده می‌شود.

وی اضافه‌کرد: به‌طور طبیعی کسب‌ و کارهای سنتی با تغییرات جدید سازگاری چندانی نشان نمی‌دهند و این مقاومت‌‌ها کار و فعالیت استارت‌آپ‌‌ها را با دشواری بیش‌تری مواجه می‌کند اما باید گفت ایده‌ها و فکرهای جدید شرایط کسب‌و کار‌ها را تسهیل می‌کنند و کیفیت ارایه خدمات را افزایش می‌دهند.

نجفی‌منش با بیان این‌که دفتر معاونت فناوری ریاست جمهوری کمک به فعالیت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی را در دستور کار قرارداده‌اند، گفت‌: اتاق‌های بازرگانی ‌و صنایع‌ و معادن نیز آمادگی دارند تا از فکر و توان خود برای کمک به فعالیت‌های استارت‌آپی بهره گیرند.

وی در پاسخ به این پرسش که در کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری نوین فضای رقابتی وجود دارد‌، اظهار‌کرد: درحال حاضر تمامی استارت‌آپ‌‌ها و فعالیت‌های نوین در یک فضای رقابتی و غیرانحصاری در حال فعالیت هستند و این عرصه به اندازه کافی باز هست تا صاحبان ایده و خلاقیت بتوانند در آن فعالیت کنند.

رییس کمیسیون کسب‌ و کار اتاق بازرگانی ‌و صنایع‌ و معادن تهران عنوان‌کرد: در کمیسیون کسب‌ و کار اتاق بازرگانی مباحث مربوط به رفع موانع کسب‌وکار‌، حل مشکلات مالیاتی و ارزش افزوده فعالان و مشکلات تأمین اجتماعی در دستورکار قرار گرفته است .

نجفی‌منش تصریح‌کرد: اصلاحات قانون مالیات بر ارزش افزوده کار فعالان اقتصادی سخت‌تر می‌شود و نه سهل‌تر به همین دلیل نمرات منفی کسب‌ و کار با بررسی عوامل مؤثر بر تولید و اصلاح آنها بهبود خواهد یافت.

 

وی تأکید‌کرد‌: اگرچه حل این معضلات کار ساده‌ای نیست اما ما در تلاش هستیم تا موانع کسب‌ و کار برطرف و فضای تسهیل شده‌تری پیش روی فعالان کسب‌ و کار و استارت‌آپ‌‌ها قرار گیرد.