افزایش کیفیت قطعات داخلی خودرو با نانو مواد

با تلاش یکی از شرکت‌های فناور محقق شد افزایش کیفیت قطعات داخلی خودرو با نانو مواد یکی از شرکت‌های فعال در صنایع پلیمر و پلاستیک‌های مهندسی با استفاده از نانو مواد پلیمری موفق به بهبود کیفیت سینی فن خودرو‌‌ها شد که این محصول با کسب نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو تجاری‌سازی شد. به […]

با تلاش یکی از شرکت‌های فناور محقق شد

افزایش کیفیت قطعات داخلی خودرو با نانو مواد

یکی از شرکت‌های فعال در صنایع پلیمر و پلاستیک‌های مهندسی با استفاده از نانو مواد پلیمری موفق به بهبود کیفیت سینی فن خودرو‌‌ها شد که این محصول با کسب نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو تجاری‌سازی شد.

به گزارش ایسنا، امیرحسنجانی روشن از محققان این طرح صنایع پلیمری و پلاستیک‌های مهندسی و تولید و ساخت قطعات تزریق پلاستیک را از زمینه‌های فعالیت این شرکت نام برد و یادآور شد: در نمایشگاه صنعت خودرو با شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده‌ سینی فن خودرو، ارتباط برقرار شد که این شرکت از مشکلات سینی‌های فن خوردو گلایه داشت.

وی با بیان این که از مشکلات سینی‌های فن خوردو می‌توان به استحکام پایین قطعات و در نتیجه فروش آنها اشاره کرد، افزود: بر این اساس، درصدد یافتن راهکاری برای رفع مشکلات سینی فن خودرو بودیم که در این راستا با ایجاد یک همکاری سه‌جانبه بین این شرکت دانش‌بنیان به ‌عنوان شرکت فناور و یک شرکت متقاضی و با نظارت ستاد ویژه توسعه‌ فناوری نانو در این زمینه اقدام کردیم.

حسنجانی روشن ادامه داد: در راستای همکاری شکل‌گرفته در ابتدا محصول گرانول پلی‌پروپیلن حاوی نانوذرات کربنات کلسیم در چند مرحله با فرمولاسیون‌های مختلف تولید و بهینه‌سازی شد و درنهایت پس از اخذ تأییدیه نانومقیاس از ستاد توسعه‌ فناوری نانو قرارداد تولید صنعتی این محصول بین شرکت‌های فناور و متقاضی منعقد شد.

به گفته وی، استفاده از فناوری نانو در تولید سینی‌های فن خودرو علاوه بر این‌که موجب بهبود استحکام این قطعات می‌شود، کاهش وزن قطعه را نیز در پی دارد.

وی اضافه کرد: از آنجایی‌ که در این طرح از پلیمرهای ترموپلاست به‌ جای پلیمرهای ترموست استفاده می‌شود، بنابراین قطعه‌ نهایی یک قطعه‌ قابل بازیافت خواهد بود، ضمن آنکه قیمت قطعه نهایی کمتر از قیمت نمونه‌های مشابه خارجی است.

حسنجانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر میزان تولید گرانول‌های حاوی نانوذرات ۱۲۰ تا ۱۵۰ تن در سال است که در صورت گسترش همکاری‌‌‌ها با شرکت‌های متقاضی دیگر دو تا سه برابر خواهد شد.

 

گرانول‌های پلی‌پروپیلن حاوی نانوذرات کربنات کلسیم در شهریور ماه ۱۳۹۶ موفق به اخذ گواهینامه نانومقیاس از ستاد ویژه‌ توسعه‌ فناوری نانو شده است.