آغاز به‌کار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور ۶۰۰ رسانه از فردا

آغاز به‌کار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور ۶۰۰ رسانه از فردا گروه اجتماعی- بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از فردا به مدت یک هفته در مصلی بزرگ امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، این نمایشگاه در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار می‌شود.‏ […]

آغاز به‌کار بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات با حضور ۶۰۰ رسانه از فردا

گروه اجتماعی- بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از فردا به مدت یک هفته در مصلی بزرگ امام‌خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش مناقصه‌مزایده، این نمایشگاه در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار می‌شود.‏

۸۰ درصد رسانه‌های حاضر در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات وابسته به بخش خصوصی هستند.

شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه مطبوعات، هدیه نقدی «غرفه‌های برتر» را ۱۰۰ میلیون ریال اعلام کرده است، همچنین طبق تصمیم این شورا قرار است از ۶۰ غرفه فعال در نمایشگاه امسال تقدیر شود (براساس امتیاز کسب شده ۲۰ تا ۸۰ میلیون ریال).

۱۲۰ غرفه به صورت خودساز توسط خود رسانه‌ها ساخته می‌شود و ۴۳۰ غرفه نیز با عنوان «پیش ساخته» از سوی ستاد برگزاری نمایشگاه تحویل رسانه‌ها می‌شود.

امسال هم مانند دوره‌های قبل، گروه رسانه‌های کودک و نوجوان و رسانه‌های خانوادگی در ورودی نمایشگاه جانمایی شده‌اند.

علاوه بر ادارات کل ارشاد استان‌ها و برخی خانه‌های مطبوعات، بیش از ۵۵ رسانه استانی، منطقه‌ای و محلی با مساحتی حدود هزار متر مربع در نمایشگاه مطبوعات امسال حاضر می‌شوند.

نکته جالب نمایشگاه امسال آن است که پیشکسوتان مطبوعات ایران غرفه ویژه دایر می‌کنند. ضمن این‌که ۴ نمایشگاه عکس ملی و بین‌المللی هم در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات برپا می‌شود.

رسانه‌های حاضر در نمایشگاه مطبوعات، برگزاری بیش از ۳۰۰ نشست خبری، رونمایی، کارگاه آموزشی و… در وب‌سایت نمایشگاه pressexpo.ir ثبت کردند.

برگزاری ۱۲ نشست تخصصی و ۷ کارگاه آموزشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در نمایشگاه مطبوعات بخش دیگری از برنامه‌های نمایشگاه مطبوعات است. همچنین بخش میز تخصصی بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات هر روز میزبان چند نماینده از رسانه‌های خارجی برای تشریح فعالیت رسانه‌های خود و پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسانه‌های داخلی است.

بیش از ۶۰ روزنامه و مؤسسه مطبوعاتی در این نمایشگاه حاضر می‌شوند و قرار است دو غرفه ویژه «شهدای مدافع حرم» و دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم با ۲۳ عنوان نشریه در نمایشگاه مطبوعات حضور خواهد داشت.

رسانه‌های درست‌نویس ۱۲ آبان معرفی می‌شوند

همچنین برگزیدگان پنجمین دوره جایزه‌ی فرهنگستان به مطبوعات نهایی شدند و اسامی برگزیدگان روز جمعه دوازدهم آبان ماه اعلام می‌شود.

جلسه نهایی شورای سیاست‌گذاری پنجمین دوره جایزه‌ی فرهنگستان به مطبوعات، دوشنبه، اول آبان‌ماه برگزار شد که دستور این جلسه، بررسی نهایی داوری‌ها و انتخاب برگزیدگان بود.

همچنین بررسی جدول امتیازهای داوران، تطبیق موردی ملاک‌های داوری بر آثار داوری شده و حصول اطمینان از رویه یکسان داوری تا حد ممکن، از مهم‌ترین محورهای جلسه نهایی شورای سیاست‌گذاری بود.

اعضای شورای سیاست‌گذاری پنجمین جایزه‌ی فرهنگستان به مطبوعات در این جلسه، نتایج نهایی داوری پنجمین دوره را بررسی و تأیید کردند و براساس اعلام قبلی، برگزیدگان این دوره، دوازدهم آبان‌ماه، در مراسم اختتامیه بیست‌وسومین نمایشگاه مطبوعات معرفی می‌شوند.

معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف پاسداری از زبان و ادب فارسی در رسانه‌ها، از سال ۱۳۹۲ جایزه درست‌نویسی را راه‌اندازی کرد تا با انتخاب رسانه‌های برتر و معرفی آنها، قدرشناسی خود را نسبت به پاسداران زبان و ادب و خط فارسی در حوزه مطبوعات ابراز کند.

 

گفتنی است روزنامه مناقصه‌مزایده نیز همچون سال‌های گذشته در نمایشگاه مطبوعات امسال حضوری فعال دارد. خوانندگان محترم می‌توانند به سالن شبستان، قسمت روزنامه‌های سراسری، غرفه شماره ۲۲۱ مراجعه کنند.