۸۵ عدد خوشبختی کدام تیم می‌شود؟

تب داغ فوتبال در ایران ۸۵ عدد خوشبختی کدام تیم می‌شود؟ استقلال و پرسپولیس برای هشتاد و پنجمین بار امروز و از ساعت ۱۶:۴۰ به مصاف هم می‌روند. به گزارش سایت‌نود، سرانجام نوبت به دربی ۸۵ رسید، دیداری که قرار بود ابتدا یک بازی دوستانه در آلمان باشد اما آن پروژه عملی نشد تا هشتاد […]

تب داغ فوتبال در ایران

۸۵ عدد خوشبختی کدام تیم می‌شود؟

استقلال و پرسپولیس برای هشتاد و پنجمین بار امروز و از ساعت ۱۶:۴۰ به مصاف هم می‌روند.

به گزارش سایت‌نود، سرانجام نوبت به دربی ۸۵ رسید، دیداری که قرار بود ابتدا یک بازی دوستانه در آلمان باشد اما آن پروژه عملی نشد تا هشتاد و پنجمین ملاقات استقلال و پرسپولیس در دور رفت لیگ شانزدهم رقم بخورد.

دو تیم این بار هم با شرایطی تقریباً متفاوت به مصاف هم می‌روند. پرسپولیس این فصل هم شانس اول قهرمانی است و در لیگ نتایج خوبی گرفته است. در سوی دیگر استقلال اما پس از یکی از ضعیف‌‌ترین شروع‌های تاریخش فعلاً در مکان سیزدهم جدول حضور دارد و با یک بازی بیش‌تر نسبت به پرسپولیس ۸ امتیاز کم‌تر جمع کرده است.

با این حال تاریخ ۴۹ ساله دربی ثبات کرده که هرگز شرایط جدول نتیجه این دیدار سنتی را رقم نمی‌زند. همان‌طور که در تاریخ هرگز تیمی که در جدول حداقل ۸ امتیاز بیش‌تر از رقیبش داشته برنده نشده است.

دربی قبل همین حکایت را داشت. پرسپولیس با ۱۳ امتیاز بیش‌تر از استقلال پای به میدان گذاشت و ۶ بازی قبلی‌اش را برده بود اما در مقابل جوانان منصوریان بدجوری غافلگیر شد.

بازی پنجشنبه دیداری متفاوت است. استقلال اگر برنده بازی شود به آینده امیدوار خواهد شد و در صورت باخت در همین شروع لیگ ۱۳ امتیاز از صدر جدول عقب می‌افتد و تقریباً باید قید قهرمانی را بزند.

استقلال در این فصل مشکل گل زدن داشته است. این تیم تنها ۴ گل زده و هنوز گلزن تمام عیاری رو نکرده است. بازی پنجشنبه تقابل ضعیف‌‌ترین خط حمله لیگ با بهترین خط دفاعی است.

پرسپولیس اما علاوه بر خط دفاعی مستحکم در گل زدن هم آمار خوبی ثبت کرده است. زوج گادوین‌منشا- علی‌علیپور در بازی‌های اخیر باعث امیدواری قرمز‌ها شده است.

با این حال یک نکته امیدواری هم برای استقلال وجود دارد. این تیم با برد در دربی قبل با روحیه‌ای مضاعف به میدان می‌رود.

اولین دربی شفر

نکته قابل توجه این بازی حضور وینفرد شفر آلمانی روی نیمکت استقلال است. نتایج ضعیف علیرضا‌منصوریان موجب شد تا او جای خود را به شفر ۶۷ ساله بدهد. شفر مسن‌‌ترین سرمربی تاریخ دربی به شمار می‌رود و به خوبی می‌داند با نتیجه‌گیری در این دربی به چه میزان در بین هواداران استقلال محبوب خواهد شد.

دربی تهران پس از ۴۱ سال با دو سرمربی خارجی برگزار خواهد شد. برای مشاهده آمار رویارویی سرمربیان خارجی در نبرد استقلال- پرسپولیس می‌توانید اینجا کلیک کنید.

آمار کمی به ضرر شفر است. استقلال ۴۰ سال است با سرمربی خارجی در دربی پیروز نشده است. از طرفی مربیانی آلمانی حاضر در دربی (یورگن‌گده، راینرسوبل و رولندکوخ) هرگز برنده بازی نشدند.

برد در دربی باعث رأی اعتماد آبی‌‌ها به شفر خواهد شد. در سوی دیگر برانکو تجارب قابل توجهی از دربی دارد. او می‌داند که اصلاً نباید به جدول توجه کند. برد پرسپولیس مسیر این تیم برای رسیدن به صدر را هموار می‌کند.

آشنایی با ترکیب احتمالی

دو تیم برای انتخاب ترکیبشان با یک سؤال مهم روبه‌رو بودند؛ آیا وریا‌غفوری و محسن‌مسلمان محروم خواهند بود؟ لغو محرومیت موقت این دو بازیکن خیال سرمربیان را راحت کرد. پرسپولیس به احتمال فراوان با ترکیب علیرضا‌بیرانوند، حسین‌ماهینی، شجاع‌خلیل‌زاده، جلال‌حسینی، محمدانصاری، کمال‌کامیابی‌نیا، محسن‌ربیع‌خواه، محسن‌مسلمان، وحیدامیری، گادوین‌منشا و علی‌علیپور به مصاف استقلال می‌رود. در جمع قرمز‌ها فرشاداحمدزاده مصدوم و مهدی‌طارمی محروم است.

استقلال هم احتمالاً با ترکیب حسین‌حسینی، وریا‌غفوری، روزبه‌چشمی، مجید‌حسنی، میلاد‌زکی‌پور، سرور‌جپاروف، امیدابراهیمی، خسرو‌حیدری، علی‌قربانی و فرشید‌اسماعیلی بازی خواهد کرد. در جمع آبی‌‌ها امیدنورافکن آسیب دیده است و مشخص نیست به بازی برسد یا خیر. نیمکت نشینی مهدی‌رحمتی می‌تواند اتفاق مهم ترکیب استقلال باشد.

آمار ویژه:

*استقلال پیش از دربی قبلی، ۱۰ بازی بود که استقلال را شکست نداده بود که این طلسم را شکست. پرسپولیس پس از ۱۸۹۲ روز در دربی را باخت.

* این بازی اولین دربی شفر است، در سوی مقابل برانکو در ۵ دربی خود صاحب ۲ برد، ۲ مساوی و یک باخت شده است.

*پرگل‌‌ترین دیدار این دو تیم ۲ بازی است. دربی١٦ شهریور ماه سال ١٣٥٢ است که با نتیجه ٦ بر صفر به سود تیم پرسپولیس به اتمام رسید. دربی ۸۲ را هم پرسپولیس ۴ بر دو برد.

*تاکنون ۱۶۸ گل در ۸۴ دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس ردوبدل شده است که سهم استقلال ۸۷ گل و سهم پرسپولیس ۸۱ گل بوده است.

*علی‌پروین با ٢٠ بازی بیش‌ترین بازی را در دربی انجام داده است. او با ۲۶ سرمربی‌گری از این لحاظ هم رکورددار است.

*مرحوم صفرایرانپاک با ۷ گل بهترین گلزن دربی است. حسین‌کلانی با ۶ گل در رده دوم قرار دارد. مهدی‌هاشمی‌نسب، علی‌جباری و غلامحسین‌مظلومی هر کدام ۵ گله‌ هستند.

*همایون‌بهزادی و ایمون‌زاید از پرسپولیس، تنها بازیکنانی هستند که توانسته‌اند در یک بازی ۳ گل وارد دروازه تیم حریف کنند.

*در بین بازیکنان استقلال فرشیداسماعیلی، سجادشهباززاده، علی‌قربانی، جابرانصاری و امیدابراهیمی سابقه گل زدن به پرسپولیس با پیراهن استقلال را دارند در آن‌سو هم جلال‌حسینی، محسن‌مسلمان و علی‌علیپور گل زدن در دربی را تجربه کردند.

تیم داوری: بیژن‌حیدری با کمک رضا‌سخندان، سعید‌علی‌نژادیان و پیام‌حیدری.

*به نظر می‌رسد از بین مزدک‌میرزایی و پیمان‌یوسفی یک نفر گزارشگر دربی امروز باشند.

*سهراب‌بختیاری‌زاده و محسن‌خلیلی دو بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس به احتمال زیاد کارشناسان برنامه فوتبال برتر برای دربی هستند و کار کارشناسی این مسابقه را انجام خواهند داد.

*چهره‌های مطرحی در دربی ۸۵ غایب هستند. بازیکنان مطرحی چون مهدی‌طارمی، فرشاد‌احمدزاده، مجتبی‌جباری، پژمان‌منتظری، احمدنوراللهی و امیدنورافکن ۶ ستاره غایب دربی هستند.

 

*بلیت‌فروشی مسابقه با انتقادهای زیادی همراه بوده و پیام‌های زیادی وجود دارد که مردم از شرایط بلیت‌فروشی راضی نیستند. با توجه به مشکلاتی که با شرکت برهان مبین بر سر بلیت‌فروشی وجود دارد به نظر می‌رسد چاره‌ای نیست و این مسیری است که باید طی شود.