معاون وزیر راه و شهرسازی سوانح ریلی در دولت یازدهم کاهش پیدا کرد معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت سوانح متعدد ریلی در تابستان گذشته و خروج قطار از ریل اظهارداشت: پدیده «فرار خط» که به دلیل گرمای هوا است در راهآهنهای تمام دنیا رخ میدهد و خوشبختانه در دولت یازدهم آمار […]
معاون وزیر راه و شهرسازی
سوانح ریلی در دولت یازدهم کاهش پیدا کرد
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به علت سوانح متعدد ریلی در تابستان گذشته و خروج قطار از ریل اظهارداشت: پدیده «فرار خط» که به دلیل گرمای هوا است در راهآهنهای تمام دنیا رخ میدهد و خوشبختانه در دولت یازدهم آمار سوانح ریلی رو به کاهش بوده است.
به گزارش ایلنا، سعیدمحمدزاده درباره تعدد سوانح ریلی در تابستان گذشته اظهارداشت: یکی از پدیدههای مخرب گرمای هوا در راهآهن، فرار خط است که در تمام دنیا این سانحه رخ میدهد.
وی تأکیدکرد: برای جلوگیری از وقوع این سانحه پایشهای مستمر و مداومی انجام دادهایم.
مدیرعامل راهآهن کشور با بیان اینکه نمیتوان گفت احتمال فرار خط در تمام مسیرها صفر است، اظهارداشت: فرار خط یک پدیدهای است که در تمام دنیا رخ میدهد و برای جلوگیری از آن باید پایشهای مستمر انجام داد.
محمدزاده ادامهداد: البته در تابستان گذشته از بین سوانح خروج قطار از خط فقط یک سانحه مربوط به فرار خط به دلیل حرارت بود و مابقی سوانح علل دیگری داشت از جمله یکی از آنها سانحه روی سوزن بود که در سالهای گذشته هم شاهد رخداد این سانحه بودهایم.
معاون وزیر راه شهرسازی تأکیدداشت: سانحه روی سوزن تنها مختص ایران نیست و در تمام راهآهنهای دنیا احتمال وقوع این سانحه وجود دارد.
محمدزاده با بیان اینکه آمارها نشان میدهند تعداد سوانح ریلی در کشورمان در طول ۴ سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: اگر نگاهی به آمارهای سالهای ۸۵ و ۸۶ داشته باشیم میبینیم که سوانح خروج قطار از خط به دلیل فرسودگی ریلها بسیار بالا بود چرا که عمر برخی از این ریلها حتی به بالای ۶۵ سال هم میرسید.
وی افزود: تلاش ما بر این بوده که در طول ۴ سال گذشته نسبت به بازسازی خطوط ریلی اقدام کنیم و همین اقدامات باعث کاهش سوانح ریلی در طول ۴ سال گذشته شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکیدکرد: البته در تابستان گذشته یک مورد سانحه خروج از خط وجود داشت که علت آن برای من قابل قبول نبوده است و باید از وقوع آن جلوگیری میشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.