مهم‌ترین مشکل صنعت موتورسیکلت نبود مطالعات‌سنجی درست در حوزه تولید و فروش

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور خبر داد مهم‌ترین مشکل صنعت موتورسیکلت نبود مطالعات‌سنجی درست در حوزه تولید و فروش نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور معتقد است بخش زیادی از مشکلات موجود در صنعت موتورسیکلت ناشی از نبود مطالعات‌سنجی درست در حوزه تولید و فروش موتورسیکلت در کشور است. حبیب‌ا…محمودان در گفت‌و‌گو با خبر […]

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور خبر داد

مهم‌ترین مشکل صنعت موتورسیکلت نبود مطالعات‌سنجی درست در حوزه تولید و فروش

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور معتقد است بخش زیادی از مشکلات موجود در صنعت موتورسیکلت ناشی از نبود مطالعات‌سنجی درست در حوزه تولید و فروش موتورسیکلت در کشور است.

حبیب‌ا…محمودان در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهارداشت: باید اتاق‌های فکری تشکیل شود و برنامه‌های موجود در حوزه تولید موتورسیکلت در کشور مورد بازنگری دقیق قرار گیرد.

وی تصریح‌کرد: چرا باید به صنعتی که با مشکلات زیادی در حوزه تکنولوژی تولید و به‌روزرسانی مواجه است، حمله شود و نسبت به برخی از تولیدات در این بخش فضا‌سازی منفی صورت گیرد؟

وی تأکیدکرد: امروز بلایی که بر صنعت موتورسیکلت آورده شده، موجب عدم رضایت تولیدکنندگان و حتی خریداران شده است.

وی همچنین به تأثیر مشکلات موجود در روند فعالیت قطعه‌سازان در این حوزه اشاره کرد و گفت: متأسفانه به جهت عدم توجه به مشکلات موجود و افت شدید تولید در صنعت موتورسیکلت، بسیاری از قطعه‌سازان موتورسیکلت نیز تعطیل شدند.

وی تصریح کرد: البته تعداد محدودی از قطعه سازان موتورسیکلت به واسطه کمک و دریافت تسهیلات، در تلاشند تا به نحو شده جریان تولید را حفظ نموده و به فعالیت ادامه دهند .

نایب رییس سندیکای قطعه‌سازان موتورسیکلت کشور افزود: امروز هرگونه محدودیت برای بخش‌های صنعتی و تولید خطر بزرگی را برای کشور به همراه داشته و صرفاً این جریان به نفع صنعت و تولیدات وارداتی و خارجی خواهد بود.

محمودان تأکیدکرد: با تعطیلی صنعت موتورسیکلت به زودی شاهد ورود گسترده موتورهای چینی و هندی در بازار خواهیم بود.

وی اظهارداشت: متأسفانه بسیاری از تصمیماتی که در صنعت موتورسیکلت گرفته می‌شود بدون مطالعه است.

وی با توجه به وضعیت تولید موتورسیکلت‌های ۱۲۵ سی‌سی در کشور یادآورشد: عمده تولیدات این موتور‌ها به صورت فول سی.کی.دی بوده و صرفاً در داخل مونتاژ می‌شود حال در چنین شرایطی است که بر تبدیل جریان تولید این موتور‌ها به انژکتوری تأکید می‌شود در حالی که موتورهای ۱۲۵ سی‌سی به سادگی قابلیت نصب انژکتور را ندارند.

وی گفت: باید شرکت‌های دانش‌بنیان واقعی در زمینه تولیدات جدید ایجاد شود نه مصنوعی، خودساخته و رانتی بلکه باید واحد‌های تکنولوژیک با غنای علمی آغاز به‌کار کنند و پس از ورود به مرحله تجاری‌سازی نسبت به تولید و استفاده از این موتور‌ها در کشور‌ها اجباری صورت گیرد.

 

وی گفت: امروز باید کسانی که در وزارت صنعت و معدن چنین تصمیماتی غیرمنطقی را گرفتند نسبت به ضربه‌ای که بر پیکره این صنعت زدند، پاسخگو باشند.