گوشی موبایل و نان شب!

گوشی موبایل و نان شب!      خب، خدا را شکر که بالاخره خیلی‌ها فهمیدند که نباید به این راحتی‌ها تن به هر حرفی بدهند و باید شجاعانه و غیرتمندانه و البته خودجوشانه، به برخی‌ها بفهمانند که گوشی از نان شب هم واجب‌تر و خرید آن از اوجب واجبات است، از برخی رسانه‌های جدی و شوخی […]

گوشی موبایل و نان شب!

     خب، خدا را شکر که بالاخره خیلی‌ها فهمیدند که نباید به این راحتی‌ها تن به هر حرفی بدهند و باید شجاعانه و غیرتمندانه و البته خودجوشانه، به برخی‌ها بفهمانند که گوشی از نان شب هم واجب‌تر و خرید آن از اوجب واجبات است، از برخی رسانه‌های جدی و شوخی گرفته تا جماعت همیشه نگران آن‌ور آبی و البته دلسوزان دنیای دیجیتال و کسب و کار و اشتغال، خلاصه خیلی‌ها در کمپین خریدن گوشی موبایل، شرکت کرده‌اند و فرمایشات مقام عالی وزارت را بر نتابیده‌اند و حکم به ابتیاع فرموده‌اند!

 هوشنگ خانی که ما باشیم، یک، دو دو تا چهار‌تای ساده کردیم و خیلی واضح و آشکار به عمق و فحوای کمپین خریدن گوشی پی بردیم و برایمان روشن شد که گوشی مثل خودرو و پسته شب عید و شیر پاکتی و حبوبات نیست که اگر یک دفعه ترمز قیمت‌شان برید و رد دادند، نخریم و خود را محروم حضورشان کنیم، هرچند برای رفت و آمد و آبروداری و سلامت و تغذیه به آنها نیاز داریم، گوشی موبایل، غذای روح است، لازمه وجود است، دلبر نازنین است و فراقش حتی برای لحظه‌ای سخت و ناگوار است.

     یعنی میخواهم بگویم، در هنر لجبازی حرف اول را می‌زنیم و اگر آن کتاب گینس برای لجبازی ملی یک رکوردی یا رنکینگی داشت، جماعت همیشه منتقد سیال‌الحال، بر سکوی افتخار آن همیشه می‌درخشیدند! یعنی اگر یک کار حسابی هم که سال‌ها، خاک امروز فردا و شد نشد، بر آن نشسته است، بالاخره جرأت انجامش پیدا شد، همت می‌کنیم که آن را زمین بزنیم و بگذاریم دوستان قاچاقچی و تجار زیر آبی‌رو و چتربازان محترم همچنان پول پارو کنند و حالش را ببرند.

راه دوری که نمی‌رود بالاخره هرچه باشد اینها هم جزو ملت عزیز ایران هستند و باید کسب و کارشان رونق داشته باشد و نان از عمل خویش خورند، این همه پوشیدنی و خوردنی و لوازم و اثاثیه از بیراهه وارد کشور می‌شود، این گوشی هوشمند عزیزتر از جان هم بگذارید بیاید، آسمان که به زمین نمی‌آید. حالا چند صد میلیون دلاری به جای جیب ملت و دولت، برود در جیب دیگران، ما که بخیل نیستیم، شما هم نباشید.

     

هوشنگ خان ۲۰/۷/۹۶