فرصتی برای جبران ضعف‌های ساختاری تولید خودرو در کشور

فرصتی برای جبران ضعف‌های ساختاری تولید خودرو در کشور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: امروز بهبود فضای کسب و کار محور رقابت پذیری و توسعه صادرات برای حضور در بازارهای جهانی است. محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: در این جریان باید برخی قوانین دست‌وپاگیر که موجب […]

فرصتی برای جبران ضعف‌های ساختاری تولید خودرو در کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی معتقد است: امروز بهبود فضای کسب و کار محور رقابت پذیری و توسعه صادرات برای حضور در بازارهای جهانی است.

محسن کوهکن در گفت‌و‌گو با خبر خودرو اظهار داشت: در این جریان باید برخی قوانین دست‌وپاگیر که موجب ضربه به بدنه تولید است، حذف و اصلاح شود.

وی با تأکید بر این‌که خودروسازی ایران نیازمند مدیریتی جدی در تمامی حوزه‌های مرتبط در این صنعت است، تأکید کرد: در راستای تلاش برای بهبود فضای کسب و کار در صنعت خودرو باید این صنعت بواسطه مدیران کارآمد تقویت و خودروسازان از فرصتی فراهم شده در مسیر رشد و توسعه بهره ببرند.

وی خاطر نشان کرد: زمان آن رسیده که خودروسازان ضعف‌های ساختاری تولید خودرو در کشور را برطرف نمایند.

وی با اشاره به این‌که برای رشد تقاضا در داخل و بازارهای صادراتی باید خودروسازان بر روی ریل کیفیت و تنوع حرکت کنند، گفت: خوشبختانه صنعت خودرو از محصولاتی قدیمی عبور کرده و امروز به تلاش به تولید خودروهایی جدید و با کیفیت‌تری رسیده که در حد خود از استانداردهای مناسبی برخوردار است اما همچنان ایراداتی به کیفیت و استانداردهای تولید خودرو‌‌ها وجود دارد که لازم است در جهت رفع و ارتقای آنها به سرعت در این مسیر حرکت شود.

وی تصریح کرد: مسلماً وضع موجود رضایتمندی مشتریان داخلی و همچنین بازارهای صادراتی را به دنبال نخواهد داشت بنابراین خودروسازان باید در مسیری گام ‌بردارند که ضمن پاسخ به تقاضای داخل، سهم مهمی از بازارهای جهانی را در دست گیرند.

نماینده لنجان در خانه ملت اظهار داشت: بی‌شک شرایط فراهم شده در تولید فرصتی برای صنعت خودرو است به شرط این‌که کیفیت، محور حرکت و تلاش خودروسازان باشد و در مسیر کاهش هزینه تولید و طراحی محصولات جدید حرکت مستمری را داشته باشند.

 

کوهکن افزود: با تلاش خودروسازان در جهت ارتقای استاندارد‌‌ها و طراحی و تولید محصولات متنوع و کیفی، مجلس نیز آمادگی دارد تا در این مسیر صنعت خودرو را حمایت کند.