چگونه قیمت پیشنهادی مناقصهگری که در تجزیه و آنالیز بها «موضوع بخشنامه ۴۹۵۱» ایراد یا ابهام دارد میتواند یا این اجازه را دارد که در فرمول دامنه قیمت متناسب قرار گیرد؟آیا در ارزیابی مالی ابتدا باید بخشنامه تجزیه بها را کنترل کرد یا بخشنامه دامنه قیمت متناسب را؟ از آنجایی که دستورالعمل تعیین دامنه […]
چگونه قیمت پیشنهادی مناقصهگری که در تجزیه و آنالیز بها «موضوع بخشنامه ۴۹۵۱» ایراد یا ابهام دارد میتواند یا این اجازه را دارد که در فرمول دامنه قیمت متناسب قرار گیرد؟آیا در ارزیابی مالی ابتدا باید بخشنامه تجزیه بها را کنترل کرد یا بخشنامه دامنه قیمت متناسب را؟
از آنجایی که دستورالعمل تعیین دامنه قیمتهای متناسب پیشنهادی در مناقصات یک مرحلهای و دومرحلهای برای هر دو نوع مناقصه کاربرد داشته و برای مبلغ برآورد هم در آن نصابی تعیین نشده است لذا باید بتوان آن را در مناقصاتی که لزومی به استفاده از تجزیه بها نداشته یا آنالیزی برای کار متصور نیست هم بهکار برد بنابراین اولویت در ارزیابی مالی با بخشنامه دامنه میباشد ولی با توجه به حکم بند ب ماده ۲۰ قانون برگزاری مناقصات، ممکن است بررسی قیمتها و تجزیه و کنترل مبانی آن از سوی کمیسیون به کمیته فنی بازرگانی ارجاع گردد که در نگاه اول ممکن است عدم توجه به بخشنامه تجزیه بها را از سوی کمیسیون به ذهن متبادر نماید اما باید توجه داشت که کمیسیون مناقصه مسؤولیت ارزیابی شکلی اسناد مالی را برعهده دارد لذا وظیفه این ارزیابی در مرحله اول یعنی کنترل تعداد جدولهای تکمیل شده مطابق بند ۳ بخشنامه «نحوه ارایه تجزیه بها…» مبنی بر مردود بودن پیشنهادهایی که جداول ۲ تا ۵ را تکمیل ننموده باشند و بررسی آنها مطابق بند ۱-۱-۱ همین بخشنامه یعنی تکمیل حداکثر ۴۰ ردیف از ردیفهای جدول ۳ که حداقل ۶۵ درصد مبلغ برآورد هزینه اجرای کار را شامل میشود، که با کمیسیون میباشد البته بعد از این تأیید در زمان بررسی اسناد به مراحل بعدی یعنی تعیین دامنه قیمت و تعیین برنده توسط کمیسیون خواهیم رسید لذا در نهایت اگر با این احوال برنده تعیینی بیش از ۱۰ درصد مینوس یا پلوس داشته باشد لازم است که برای کنترل تکمیلی مبانی قیمت و تجزیه بهاء به کمیته فنی بازرگانی ارسال شود.
(۲۶ خرداد ۹۶)
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.