شفاف‌سازی و کاهش فرار مالیاتی با نصب صندوق‌های مکانیزه

رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس مطرح‌کرد شفاف‌سازی و کاهش فرار مالیاتی با نصب صندوق‌های مکانیزه رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: نصب صندوق‌های مکانیزه باعث شفاف‌سازی و همچنین کاهش فرار مالیاتی خواهد شد. غلامرضاتاجگردون در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: استفاده از صندوق مکانیزه در سیستم گردش پولی کشور در […]

رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس مطرح‌کرد

شفاف‌سازی و کاهش فرار مالیاتی با نصب صندوق‌های مکانیزه

رییس کمیسیون برنامه ‌و بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: نصب صندوق‌های مکانیزه باعث شفاف‌سازی و همچنین کاهش فرار مالیاتی خواهد شد.

غلامرضاتاجگردون در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق اصناف ایران اظهارکرد: استفاده از صندوق مکانیزه در سیستم گردش پولی کشور در مراکز تجاری و بازار کامل نیست. سازمان امور مالیاتی اقداماتی را در این خصوص انجام داده که کافی نیست و نیاز به پوشش کافی و جامع دارد.

وی تصریح‌کرد: در حال حاضر چیزی حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد فرار مالیاتی را در کشور شاهد هستیم و قطعاً با نصب کامل صندوق‌های مکانیزه شاهد کاهش فرار مالیاتی خواهیم بود.

تاجگردون با بیان این‌که مالیات به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی دولت محسوب می‌شود، گفت: با نصب پوزهای جدید در فروشگاه‌ها و پرداخت به موقع مالیات توسط مؤدیان، گامی در شفافیت درآمدهای مالیاتی کشور برداشته خواهد شد.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کشور نیاز به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی دارد که این امر مستلزم همکاری دولت و بخش خصوصی است.

 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌شورای‌اسلامی تصریح‌کرد: ایجاد بازارهای ثانویه راهکار دیگری برای توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور است ضمن این‌که کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی نیز موجب فراهم شدن بسترهای فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کشور می‌شود.