پیش‌بینی بانک فرانسوی از قیمت طلا

  بانک بی‌ان‌پی‌پاریباس فرانسه اعلام کرد که افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به مؤثر بودن سیاست‌های بانک‌های مرکزی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۴۰۰ دلار افزایش یابد. به گزارش بنکر به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بانک بی‌ان‌پی‌پاریباس اعلام کرد: نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی […]

 

بانک بی‌ان‌پی‌پاریباس فرانسه اعلام کرد که افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به مؤثر بودن سیاست‌های بانک‌های مرکزی جهان موجب خواهد شد تا قیمت طلا تا ۱۲ ماه آینده به ۱۴۰۰ دلار افزایش یابد.

به گزارش بنکر به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بانک بی‌ان‌پی‌پاریباس اعلام کرد: نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی جهان رو به افزایش است. عملکرد بانک‌های مرکز جهان نشان داده است که امید چندانی نمی‌توان به بهبود اوضاع اقتصادی جهان با اجرای سیاست‌های پولی بانک‌های مرکزی داشت.

براساس این گزارش نگرانی سرمایه‌گذاران بین‌المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تأثیر زیادی بر افزایش تقاضای سرمایه‌گذاری برای طلا در ماه‌های آینده خواهد داشت.

قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون حدود ۲۰ درصد رشد داشته که علت اصلی آن نوسانات شدید بازار سهام و نگرانی نسبت به چشم انداز اقتصاد جهانی بوده است. بانک‌های مرکزی ژاپن و اروپا به سرعت اجرای سیاست‌های انبساطی پولی و نرخ بهره منفی را در اولویت قرارداده‌اند. فدرال رزرو آمریکا در مقابل نرخ بهره را برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ میلادی افزایش داده است.

به نظر می‌رسد قیمت طلا طی سال آینده بین ۱۱۵۰ تا ۱۴۰۰ دلار در نوسان خواهد بود. برپایه گزارش سایت طلا؛ بانک مرکزی اروپا در تازه‌‌ترین نشست خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کرده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، سرمایه‌گذاران بین‌المللی اعتماد خود را نسبت به سیاست‌های بانک‌های مرکزی جهان از دست داده‌اند و این مسأله در نهایت به نفع قیمت طلا خواهد بود.

این بانک فرانسوی افزود: به نظر می‌رسد تقاضای مکان امن سرمایه‌گذاری برای طلا افزایش یافته است. گمانه‌زنی‌های مربوط به اوضاع اقتصادی چین، وضعیت بازار نفت و بازار سهام در کشورهای نوظهور تأثیر زیادی بر تقاضای طلا خواهد داشت.

از سوی دیگر بسیاری از بانک‌های مرکزی جهان از جمله روسیه و چین و قزاقستان همچنان به خرید طلا ادامه می‌دهند. شورای جهانی طلا نیز در گزارش ماه مارس خود به این مسأله اشاره کرده است که تقاضای بانک‌های مرکزی جهان و سرمایه‌گذاران می‌تواند نقش مهمی در تقویت قیمت طلا داشته باشد.