بحران عدم پاسخگویی و نادیدهگرفتن حقوق مشتریان در شرکتهای خودروساز داخلی وضعیت پاسخگویی شرکتهای خودروسازی داخلی برای ثبتنام و تحویل خودروها را رسماً به یک بحران تبدیل شده است. به گزارش مهر، « عدم پاسخگویی» و نادیدهگرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیلشده و تعدد بدقولیها و نادیده گرفتن همیشگی […]
بحران عدم پاسخگویی و نادیدهگرفتن حقوق مشتریان در شرکتهای خودروساز داخلی
وضعیت پاسخگویی شرکتهای خودروسازی داخلی برای ثبتنام و تحویل خودروها را رسماً به یک بحران تبدیل شده است.
به گزارش مهر، « عدم پاسخگویی» و نادیدهگرفتن حقوق مشتریان که البته به یک روند عادی و طبیعی تبدیلشده و تعدد بدقولیها و نادیده گرفتن همیشگی حقوق مصرفکنندگان از سوی خودروسازان داخلی، این ذهنیت را در مردم تقویت کرده که اصلاح این روند و شکایت از خودروسازان هیچگاه بهجایی نمیرسد و نتیجهبخش نیست.
درحالیکه در بازارهای رقابتی در دیگر کشورها، مشتریان حق انتخاب از بین محصولات متعدد و متنوع خودروهای روز دنیا در بازههای قیمتی متنوع با سطح امکانات گوناگون را دارند، در کشورمان مردم برای انتخاب و تحویل گرفتنِ محصولاتی با تکنولوژیهای معمولاً قدیمی هم با محدودیتهایی عجیبوغریب مواجه هستند.
نمونهها بسیار است و نوشتن درباره عملکرد شرکتهای خودروسازی داخلی و زیرپا گذاشتن حقوق مشتریان در این مجموعهها، مصداق مثنوی هفتاد من است، اما تعداد زیادی از مشتریان یکی از خودروسازان بزرگ داخلی در تماس با خبرگزاری درباره پیش فروش یکی از مدلهای تولیدی این شرکت انتقادات مشابهی را مطرح کردهاند.
موسیراوندی، یکی از مشتریان این خودروساز گفت: یک شرکت خودروساز داخلی پارسال با تبلیغات فراوان، خبر از مونتاژ خودرو ال۹۰ پلاس داد و پس از مدتی هم ثبتنام برای تحویل آن را شروع کرد. فیستلیفتی (تغییر عمده ظاهر) از خودروی ال۹۰ که طبق معمول، با تأخیری تقریباً ۱۰ ساله به خط تولید کارخانههای خودروسازی ما راه پیداکرده است؛ اما مشتریان برای تحویل همین خودروی قدیمی هم به مشکلی تازه برخوردهاند.
وی توضیحداد: جدای از تأخیرهای همیشگی در تحویل خودروها، این خودروساز که ابتدا ال ۹۰ پلاس را در ۳ رنگ مشکی، نقرهای و سفید ثبتنام کرده بود، حالا و با گذشت نزدیک به یک سال از آغاز ثبتنام، تنها رنگ سفید این خودرو را تولید کرده است و مشتریانی که رنگهای دیگر را ثبتنام کردهاند دو راه بیشتر ندارند. یا باید به اجبار تَن به تغییر رنگ بدهند و خودروی خود را «فقط» با رنگ سفید تحویل بگیرند یا آنگونه که نمایندگیها و مراکز ارتباط با مشتریانِ این کارخانه میگویند، تا زمانی «نامعلوم» برای تولید رنگهای مشکی و نقرهای صبر کنند. «زمانی نامعلوم» برای مشتریانی که برای تکمیل وجه، بعضاً خودروهای زیر پایشان را فروختهاند و حالا با درِ بسته و سرگردانی در سیستمی غیرپاسخگو مواجه شدهاند.
وی تصریحکرد: ثبتنام کنندگان این محصولات البته غیر از دو راه ذکر شده، راه سومی هم پیشرو دارند؛ انصراف از تحویل گرفتن خودرو و خلاص شدن از سیکل معیوب و توهینآمیز برخورد با مشتریان.
تحمیل اینگونه شرایط به خریداران خودرو در حالی از سوی خودروسازان داخلی به یک عرف تبدیل شده که متأسفانه دستگاههای نظارتی نیز عملاً یا به مسأله ورود نمیکنند یا اگر هم ورود کنند، تلاشهایشان برای بهبود شرایط، راه به جایی نمیبرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.