بورس کالای براتیسلاوا در اسلواکی: نگاهی اجمالی

  نویسنده: ایوانپ ولیچاک – قسمت اول در پایان سال ۱۹۹۲،بورس کالای براتیسلاوا به عنوان نخستین بورس کالای جمهوری اسلواکی تأسیس گردید. در مقاله زیر ایوان پولیچاک، دبیر کل بورس کالای براتیسلاوا تحولات بعدی این بورس را بررسی می کند. نگاهی اجمالی هدف اصلی بورس کالای براتیسلاوا تضمین شفافیت جریان کالا و نقدینگی، اعطای ضمانت‌های […]

 

نویسنده: ایوانپ ولیچاک قسمت اول

در پایان سال ۱۹۹۲،بورس کالای براتیسلاوا به عنوان نخستین بورس کالای جمهوری اسلواکی تأسیس گردید. در مقاله زیر ایوان پولیچاک، دبیر کل بورس کالای براتیسلاوا تحولات بعدی این بورس را بررسی می کند.

نگاهی اجمالی

هدف اصلی بورس کالای براتیسلاوا تضمین شفافیت جریان کالا و نقدینگی، اعطای ضمانت‌های تجاری و مالی، تضمین رعایت دقیق قوانین و مقررات و ایجاد توانایی معاملات کالاهای پرحجم است.

بورس کالای براتیسلاوا شخصیتی حقوقی است که حق سازماندهی معاملات کالا که موضوع فعالیت آن می باشد را دارد. این بورس یک شرکت خصوصی است که دارای ویژگی های برجسته مؤسسات حقوقی عمومی می باشد. فعالیت‌های این بورس بر مالکیت و مدیریت متقابل استوار است و براساس قانون بورس کالای شماره ۱۹۹۲ / ۲۲۹ اداره می شود.

بورس کالای براتیسالوا برای ارتباط مؤثر تولیدکنندگان، بازرگانان، و مصرف‌کنندگان به منظور ترکیب راهبرد افزایش و ثبات، انتخاب بین روابط تجاری مدرن و سنتی، و ترکیب برنامه های تجاری بلند مدت و کوتاه مدت فرصت‌هایی را فراهم می سازد.

 

پس از ورود جمهوری اسلواکی به اتحادیه اروپا، ساختار معاملات بورس دستخوش تغییرات بسیاری شد. سیاست مشترک کشاورزی در بازار کالاهای کشاورزی به سقوط شدید معامله کالاهای کشاورزی منجر شد. از سوی دیگر سیاست های جدید، از جمله برنامه کاهش گازهای گلخانه‌ای، به بورس امکان داد تا بخش های تجاری جدیدی را افتتاح کند. هم اکنون، بورس کالای براتیسلاوا در ۴بخش فعالیت می کند و حجم عمده معاملات آن را معاملات مجوز انتشار آلایندگی تشکیل می دهد.