مجوز ترک تشریفات مناقصه به ارزش ۶هزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی مجوز ترک تشریفات مناقصه به ارزش ۶هزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار احیای دریاچه ارومیه، تکمیل یک‌هزارو۸۰۰ طرح ناتمام دغدغه مردم و مسؤولان استان است و امید می‌رود با تخصیص اعتبار لازم هر چه زودتر بهره‌برداری شوند. محمدصادق پورمهدی در […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی

مجوز ترک تشریفات مناقصه به ارزش ۶هزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اخذ شد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: در کنار احیای دریاچه ارومیه، تکمیل یک‌هزارو۸۰۰ طرح ناتمام دغدغه مردم و مسؤولان استان است و امید می‌رود با تخصیص اعتبار لازم هر چه زودتر بهره‌برداری شوند.

محمدصادق پورمهدی در گفت‌وگو با اشاره به این‌که تکمیل قطار شهری تبریز یکی از خواسته‌های اصلی مردم است، گفت: فاز نخست خط یک در سال ۹۴ بهره‌برداری شد و فاز دوم و سوم به ترتیب ۸۶ درصد و ۶۷ درصد پیشرفت دارند.

وی اعتبار مورد نیاز این خط را بدون احتساب ناوگان ۶ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

پورمهدی با اشاره به این‌که این طرح به صورت میانگین ۵۶ درصد پیشرفت دارد، گفت: راه چهارخطه انتهای بلوار اهر تا پلیس راه و همچنین ۱۶ کیلومتر قطعه الف زیر ترافیک رفته، قطعه دوم ۴۷ درصد و قطعه سوم ۷۴ درصد پیشرفت دارد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اتمام این طرح را یک هزار و ۱۰۶ میلیارد و ۳۱۹ میلیون ریال اعلام کرد.

پورمهدی با اشاره به این‌که طول مسیر آزاد راه تبریز‌–مرند–بازرگان ۲۵۳ کیلومتر به صورت ۶ خطه و به عرض ۳۶ متر مطالعه شده است، گفت: کل اعتبار مورد نیاز برای احداث آن افزون بر ۳۵هزار میلیارد ریال است.

وی با اشاره به این‌که در اسفند ماه پارسال، قرارداد مشارکت برای قطعه اول این بزرگراه از تبریز تا مرند به طول ۶۳ کیلومتر با شرکت آبادراهان پارس با سهم ۶۵ درصد آورده شرکت و ۳۵ درصد سهم دولت (وزارت راه و شهرسازی) در مجموع به ارزش ۹هزارو۳۶۰ میلیارد ریال بسته شد، گفت: قرارداد مشارکت ابلاغ و مجوز ترک تشریفات مناقصه به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اخذ شده است.

پورمهدی با اشاره به این‌که قطعه حد فاصل تبریز و مرند با ۷۰ دستگاه ماشین‌آلات راهسازی درحال اجراست و اراضی به طول ۲۴ کیلومتر در طول مسیر تملک شده است، گفت: برای ادامه مسیر به طول ۱۹۰ کیلومتر در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری هستیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: این آزاد راه به طول ۱۰۶ کیلومتر با مشخصات آزادراه ۴ خطه، مطالعه شده و در قالب ۶ قطعه به ارزش قرارداد ۶هزارو۵۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

پورمهدی با اشاره به این‌که قطعه ۱(الف) به طول ۱۶ کیلومتر و قطعه ۱(ب) به طول ۱۷ کیلومتر توسط پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است، گفت: قطعه دو با پیشرفت ۳۰ درصد توسط مؤسسه‌ عاشورا و قطعه ۳ با پیشرفت ۲۵ درصد توسط مؤسسه امین و قطعات ۴ و ۵ با پیشرفت ۱۵ درصد توسط آبرود شمال در حال اجراست.

 

وی با اشاره به مشارکت ۴۰ درصدی بانک سپه در این طرح، گفت: در سال ۹۳قرارداد مشارکت به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال امضا و تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.