عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد تحول بزرگ در صنعت خودرو با تغییر مدیریت به سمت بخش خصوصی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسشورایاسلامی گفت: واقعیت این است که ما شبه خوردو تولید میکنیم و مردم دنیا علاقهای به خرید شبه خودرو ندارند. محمدرضامنصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسشورایاسلامی در گفتوگو با […]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد
تحول بزرگ در صنعت خودرو با تغییر مدیریت به سمت بخش خصوصی
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسشورایاسلامی گفت: واقعیت این است که ما شبه خوردو تولید میکنیم و مردم دنیا علاقهای به خرید شبه خودرو ندارند.
محمدرضامنصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلسشورایاسلامی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: در ایران انرژی برای تولیدکنندگان تقریباً مجانی است و از طرف دیگر نرخ دلار در ۵ سال گذشته، ۵۰۰ برابر رشد داشته اما باز هم شاهدیم که تولیدکنندگان ما به ویژه در حوزه خودرو نمیتوانند خودروی قابل عرضه به بازارهای جهانی تولید کنند.
نماینده مردم ساوه در خانهملت ادامهداد: واقعیت این است که ما شبهخوردو تولید میکنیم و مردم دنیا علاقهای به خرید شبه خودرو ندارند و انصاف نیست که مردم ما هم با سختی پول پسانداز کرده و با آن تاوان سوءمدیریتهای مدیران دولتی را بدهند.
مدیرعامل صنایع قطعهسازان ساوه بیانکرد: وقتی قیمت دلار ۵۰۰ درصد رشد داشته، چه معنی میدهد که خودروسازان بسیاری از قطعات خود را از خارج از کشور وارد کنند و این نشان میدهد که در خصوصیسازی و تدوین و اجرای قوانین گمرکی در کشور موفق نبودهایم.
وی اظهارکرد: باید قبول کنیم که در همه صنایع، توانایی تولید صددرصد را نداریم و به دلیل مزیتهای بیشمار در ایران، تولید و سرمایهگذاری مشترک با خارجیها در صنایعی همچون خودروسازی مقرون به صرفهتر است.
منصوری اضافهکرد: مشکل این جاست که خودروسازان ما دولتی هستند و یک مدیر دولتی با خیال راحت هر ماه حقوق و مزایای خود را دریافت میکند و در ظاهر کارخانه را سودده نشان میدهد و بعد از دوسال که رفت، یک کارخانه میماند با تلنباری از مشکلاتی که به دلیل سیاستگذاریهای اشتباه او به وجود آمده است.
رییس اسبق خانه صنعت معدن و تجارت شهرستان ساوه در ادامه گفتوگو به قرارداد مشترک خودروسازی با رنو اشاره کرد و گفت: سال گذشته، موضوع مذاکره با شرکت رنو برای توافق بر سر تولید مشترک، در مجلسشورایاسلامی تصویب شد و این پروژه بعد از توتال بزرگترین همکاری برجامی دولت با اروپاییها به حساب میآمد که میتوانست به شدت اشتغالزا باشد.
وی اضافهکرد: بعد از اینکه در پایان دولت قبلی قرارداد با رنو به امضای وزیر صنعت رسید، مدیران کارخانه سایپا رسماً طرف فرانسوی را جمع کرده و به آنها اعلام نمودند که اجازه نمیدهیم در ایران کار کنید.
وی در خاتمه عنوانکرد: در صنعت خودروسازی نیازمند یک تحول بزرگ هستیم و این تحول با ورود شرکتهای خارجی و همچنین تغییر مدیریتها به سمت بخش خصوصی امکانپذیر خواهد شد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.