مدیر زیرساخت ایمیدرو مطرح کرد نقش کلیدی لجستیک در افزایش مزیتهای رقابتی بخش معدن مدیر زیرساخت ایمیدرو در همایش حمل و نقل لجستیک ایران ضمن اعلام اینکه لجستیک نقش کلیدی در افزایش مزیتهای رقابتی بخش معدن و صنایع معدنی دارد، اعلام کرد: نیاز است در حوزه بنادر ظرفیتها با توجه به برنامههای توسعه در بخش […]
مدیر زیرساخت ایمیدرو مطرح کرد
نقش کلیدی لجستیک در افزایش مزیتهای رقابتی بخش معدن
مدیر زیرساخت ایمیدرو در همایش حمل و نقل لجستیک ایران ضمن اعلام اینکه لجستیک نقش کلیدی در افزایش مزیتهای رقابتی بخش معدن و صنایع معدنی دارد، اعلام کرد: نیاز است در حوزه بنادر ظرفیتها با توجه به برنامههای توسعه در بخش صنعت و معدن با هدف توسعه صادرات افزایش یابد.
به گزارش مناقصهمزایده به نقل از روابطعمومی ایمیدرو، عباس رنجبر ادامهداد: ایمیدرو به منظور رفع نیاز کشور به محصولات و فرآوردههای معدنی و همچنین اعمال نظارت بر استفاده از ذخایر معدنی و بهرهبرداری صحیح و مؤثر از آنها به منظور بررسی، تهیه و اجرای طرحهای احداث، توسعه، تجهیز و نوسازی صنایع تولیدی متالوژی، استخراج و فرآوری موادمعدنی و اجرای کارهای اکتشافی تشکیل شده است.
مدیر زیرساخت ایمیدرو گفت: لجستیک بخش بسیار مهم و حیاتی هر کسب و کاری به عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه اقتصادی کشورها شناخته میشود. عملکرد لجستیک کشورها، عامل رشد اقتصادی و رقابت آنها در هر دو زمینه تجارت بینالمللی و داخلی خواهد بود. کشورهای دارای عملکرد ضعیف در بخش لجستیک با هزینههای بالا روبهرو هستند.
رنجبر افزود: لجستیک در معادن و واحدهای صنایعمعدنی شامل لجستیک درونی و بیرونی است که در بخش بیرونی معادن و صنایع معدنی در داخل کشور از لجستیک زمینی استفاده میشود. از سوی دیگر به منظور صادرات و واردات محصولات و مواداولیه از لجستیک دریایی و ترکیبی از دریایی – زمینی استفاده میشود.
وی در تشریح مزایای حمل و نقل ریلی گفت: مصرف کمتر انرژی ایمنی بالاتر سازگاری بیشتر با محیطزیست مناسب برای جابهجایی انبوه بار از مزایای حمل و نقل ریلی به شمار میرود.
مدیر زیرساخت ایمیدرو افزود: عملکرد لجستیک در میان ۱۶۰ کشور جهان نشان میدهد آلمان از نظر شاخص عملکرد لجستیک به عنوان کشور دارای بهترین عملکرد در جایگاه اول قرار دارد و ایران با ۱۸ پله صعود در سال ۲۰۱۴ در جایگاه ۹۶ قرار گرفت.
رنجبر با اشاره به برنامههای وارداتی و صادراتی مواد و محصولات معدنی در افق ۱۴۰۴ اعلام کرد: در افق چشمانداز نیاز به واردات مواداولیه در زنجیره فولاد و آلومینیم و برنامه صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد، ۱ میلیون تن آلومینیم و ۲۰۰ هزار تن مس داریم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.