پیشرفت ۸۴ درصدی ساخت کارخانه مس چهل کوره در سیستان و بلوچستان

  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه مس چهل کوره با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال اجراست. به گزارش ایسنا، نادر میرشکار در جریان بازدید رویا رفیعی مدیر کل دفتر طرح‌ها و تأمین منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح معدن مس چهل کوره جزء طرح‌های […]

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه مس چهل کوره با ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی در استان در حال اجراست.

به گزارش ایسنا، نادر میرشکار در جریان بازدید رویا رفیعی مدیر کل دفتر طرح‌ها و تأمین منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: طرح معدن مس چهل کوره جزء طرح‌های صنایع معدنی ملی است که هم اکنون با پیشرفت ۸۴ درصدی توسط شرکت ملی صنایع مس ایران در سیستان و بلوچستان در حال اجراست.

وی بیان کرد: هدف از سفر مدیر کل دفتر طرح‌ها و تأمین منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیگیری دو طرح برتر از جمله مس چهل‌کوره و سیمان طیس است و وی بازدیدی نیز از شرکت صنایع فراگیر بلوچ ایرانشهر خواهد داشت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: هدف از اجرای طرح مس چهل‌کوره در استان، تولید سالانه ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مس با عیار ۲۰ درصد و ایجاد اشتغال است. بنا بر گزارش مدیران طرح، تاکنون جهت احداث این کارخانه بیش از هزار و ۲۱ میلیارد ریال و ۷٫۸ میلیون یورو سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

میرشکار بیان کرد: پروژه آماده‌سازی و تجهیز معدن مس چهل کوره حدود ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. هدف از ایجاد معدن استخراج سالیانه ۳۰۰ هزارتن کانسنگ مس است. ذخیره قطعی قابل برداشت آن ۳ میلیون تن و ذخیره زمین‌شناسی ۸٫۶ میلیون تن برآورد شده است.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی از جمله احداث ۷٫۵ کیلومتر راه دسترسی به معدن و کارخانه، پروژه ایجاد شبکه برق شامل خطوط ۲۳۰ و ۶۳ کیلووات با هدف تأمین برق مورد نیاز، احداث ایستگاه پمپاژ، پروژه احداث شبکه انتقال آب مورد نیاز به میزان ۱۵ لیتر بر ثانیه از فاصله ۲۷ کیلومتری نیز اجرا شده است. تمامی تجهیزات طرح نیز خریداری شده و پس از حمل به محل تا حدود ۸ ماه دیگر عملیات نصب پایان خواهد یافت.

 

وی یادآور شد: طرح معدن و کارخانه مس چهل‌کوره از جمله طرح‌های ملی است که با پایان عملیات اجرایی و افتتاح آن می‌تواند نقش تأثیرگذاری را از لحاظ ایجاد اشتغال ایفا کند.