ایران مهم‌ترین مقصد گردشگری انگلیسی‌‌ها در سال ۲۰۱۶

  روزنامه تلگراف(The Telegraph) انگلیس در گزارشی نوشت؛ به دنبال گرم شدن روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، تعداد گردشگران انگلیسی علاقه‌مند سفر به ایران به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ایران در برنامه سفر شرکت‌های مسافرتی این کشور قرار گرفته است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه تلگراف، همزمان با این‌که […]

 

روزنامه تلگراف(The Telegraph) انگلیس در گزارشی نوشت؛ به دنبال گرم شدن روابط دیپلماتیک میان جمهوری اسلامی ایران و غرب، تعداد گردشگران انگلیسی علاقه‌مند سفر به ایران به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و ایران در برنامه سفر شرکت‌های مسافرتی این کشور قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای روزنامه تلگراف، همزمان با این‌که شرکت هواپیمایی ایرفرانس (Air France) فرانسه هفته گذشته برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ پروازهای خود را از پاریس به تهران از سر گرفت و شرکت بریتیش ایرویز (British Airways) نیز قرار است در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) پروازهای خود را به تهران از سر بگیرد، شماری از شرکت‌های گردشگری انگلیس می‌گویند، مقصد گردشگری ایران پر مشتری و پر طرفدار است.

دیوید مک گویینس، مدیر شرکت گردشگری «سفر ناشناخته» به روزنامه تلگراف گفت: ایران به شلوغ‌‌‌ترین مقصد گردشگری ما در سال ۲۰۱۶ تبدیل شده است و انتظار می‌رود تقاضا برای سفر به ایران همچنان رو به رشد باشد.

وی افزود: ما همچنین انتظار داریم شمار مسافران مقصد ایران، پس از تجربه رشد ۶۵درصدی در سال میلادی گذشته، امسال نیز حدود ۵۰ تا ۵۷ درصد رشد کند.

مدیر شرکت گرداننده تور «کورینتیان تراول» گفت: مقصد ایران که پیش از این، جزو محدوده فعالیت این شرکت نبود، اینک مانند عمان و سریلانکا بیش‌ترین مشتری را دارد.

مؤسس شرکت «هاگ فراسر» نیز گفت: فروش این شرکت در رابطه با ایران، به شدت افزایش یافته و تقاضای سفر به ایران خیلی زیاد است.

 

مسافرت انگلیسی‌‌ها به ایران در سال ۲۰۱۱ که سفارت انگلیس در تهران مورد حمله قرار گرفت و وزارت امور خارجه این کشور سفر نکردن به ایران را به شهروندانش توصیه کرد، تعطیل شد.