رییس اتحادیه سازندگان باطری بازار خودرو با مشکل کسادی روبهرو نیست تقیعلیاکبری بازار خودرو با مشکل کسادی روبهرو نیست. رییس اتحادیه سازندگان باطری در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان واردات غیررسمی باطری خارجی در کشور زیاد بوده اظهارکرد: سال گذشته حتی یک باطری به صورت قانونی وارد کشور نشد چرا که […]
رییس اتحادیه سازندگان باطری
بازار خودرو با مشکل کسادی روبهرو نیست
تقیعلیاکبری بازار خودرو با مشکل کسادی روبهرو نیست. رییس اتحادیه سازندگان باطری در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه میزان واردات غیررسمی باطری خارجی در کشور زیاد بوده اظهارکرد: سال گذشته حتی یک باطری به صورت قانونی وارد کشور نشد چرا که بخش قابل توجهی از باطریهای موجود در بازار به صورت قاچاق عرضه شده، این درحالی است که بخش زیادی از تولیدکنندگان هم به منظور تأمین نیاز مشتریان خود دست به واردات نمونههای خارجی با نامهای خود میزنند.
اکبری با بیان اینکه یکی از علل پایین بودن میزان تولید باطری، کمبود دستگاه لازم است، افزود: ماشینهایی که افراد برای تولید استفاده میکنند ظرفیت مناسب برای افزایش میزان تولید را نداشته و عمدتاً قدیمی بوده به همین علت برخی از تولیدکنندگان دست به مونتاژکاری زدهاند.
این مقام مسؤول با توجه به اینکه حدود ۲۰ میلیون خودرو در کشور در حال تردد بوده است، تصریحکرد: میزان تولید سازندگان باطری برای تأمین نیاز بازار باید حداقل ۱۲ میلیون باطری در سال باشد که هماکنون از این میزان تقاضا ۹ میلیون سهم تولید داخل و مابقی هم از طریق کالای قاچاق تأمین میشود.
اکبری با بیان اینکه تعرفه واردات باطری افزایش یافته و باعث ورود به کالاهای لوکس شده است، گفت: هماکنون واردات باطری برای افراد به صرفهتر از تولید آن در کشور بوده به همین علت افراد عمدتاً به دنبال وارد کردن این کالا بوده در صورتی که اگر دولت تعرفه گمرکی را کاهش دهد و عرصه را برای واردات باطری تنگ کند فعالان به سراغ بهرهبرداری از تسهیلات رفته و دست به تولید خواهند زد.
رییس اتحادیه سازندگان باطری اذعانکرد: عدم تعادل میان تولید باطری و تقاضای آن در بازار موجب شد تا تولیدکنندگان هنگام کاهش تولیدات، قیمت باطری خودرو را افزایش داده و سبب نوسان در بازار شوند، بهطوریکه هر کارخانهای در سال ۳ الی ۴ مرتبه اقدام به افزایش قیمت تولیدات خود میکند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.