معاون حملو نقل وزارت راه تشریح کرد شروط اجرای مشوقهای سرمایهگذاری پیمانکاران بخش خصوصی در لجستیک معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت کشور در بخش لجستیک در حال بهبود است، گفت: با تشکیل معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی از یک ماه پیش بخش لجستیک در اولویت قرار گرفته است. […]
معاون حملو نقل وزارت راه تشریح کرد
شروط اجرای مشوقهای سرمایهگذاری پیمانکاران بخش خصوصی در لجستیک
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه وضعیت کشور در بخش لجستیک در حال بهبود است، گفت: با تشکیل معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی از یک ماه پیش بخش لجستیک در اولویت قرار گرفته است.
به گزارش صما، مهردادتقیزاده با بیان اینکه مسؤولیت بخش لجستیک به این معاونت واگذار شده است، گفت: در نتیجه کارگروه لجستیک را تشکیل دادیم و با گرد همآوری همه متصدیان بخش خصوصی و دولتی این حوزه، به پیگیری مشکلات و نواقص حملونقل و رفع آنها پرداختیم.
وی گفت: اقدامات مطلوبی در بخش لجستیک کشور رخداده و برای شناسایی و حل مشکلات بخش لجستیک جلسات متعددی داشته و تا به امروز ۶۶ مشکل بخش لجستیک با مشارکت پیمانکاران بخش دولتی و خصوصی برطرف شده است.
تقیزاده همچنین با بیان اینکه در حاضر در این حوزه آسیبها شناساییشده و ما درک مطلوبی از فرصتها و تهدیدهای این بخشداریم،گفت: عزم دولت در تقویت، ارتقای و افزایش بهرهوری حملونقل جدی است بر این اساس با تشکیل معاونت حملونقل در وزارت راه و شهرسازی به دنبال کسب دستاوردها بزرگ در این حیطه است
تشویق برای حضور سرمایهگذاران
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر تعیین مشوقهای سرمایهگذاری بخش خصوصی در لجستیک که در صورت تأیید وزیر راه و شهرسازی قابلاجرا خواهد بود، افزود: آییننامه تأسیس مراکز لجستیک بار نیز در حال بازنگری است و پس از تصویب در شورای عالی ترابری اجرا خواهد شد.
تقیزاده تصریحکرد: مراکز لجستیک نیز مکانیابی شده و برای هر کریدور مدیر انتخاب کردهایم که در حال حاضر اولین مدیر کریدور شمال – جنوب انتخاب شده است. این مدیران صرفاً به پیگیری بحث ترانزیت پرداخته و هرچند ماه گزارش عملکرد ارایه خواهند داد.
وی در ادامه با بیان اینکه اقدامات مطلوبی در خصوص جذب سرمایهگذاری در بخش لجستیک نیز حاصل شده است، گفت: شخص وزیر راه و شهرسازی اشتیاق بالقوهای برای تکمیل کریدور شمال به جنوب داشته و به دنبال جذب و حضور مؤثر کشورهای دیگر همچون روسیه در این حوزه هستیم.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی با ابراز خرسندی از حرکت حوزه حملونقل در مسیر رونق و بهبود شرایط گفت: این رشد را میتوانیم از حضور گسترده کشورهای همسایه برای سرمایهگذاری در پشت مرزهای کشور استنباط کنیم.
تقیزاده در ادامه با اشاره به پهلو گرفتن کشتی عظیم هندی در بندر چابهار گفت: این رفتوآمدها بهوضوح نشان میدهد بخش لجستیک حملونقل کشور در حال بارور شدن است. کشور هندوستان سرمایهگذاری خوبی در منطقه چابهار داشته و امیدواریم این نوع فرصتها را غنیمت بشماریم.
ترانزیت موضوع مهم کشورهای مختلف
وی همچنین گفت: با افزایش حجم کالا مدیر کریدور برای بندر چابهار خواهیم داشت که وظیفه پایش دائم و بررسی زمان، هزینه و مشکلات مسیر، برقراری ارتباط میان بازارهای دو طرف و فعالان بخش خصوصی هر ۳ کشور و مسؤولان مربوطه را برعهده داشته باشند و از طریق سازمانهای مرتبط ارتباطات را برقرار کند.
تقیزاده با اشاره به اینکه مسأله ترانزیت مورد توجه کشورهای مختلف قرار دارد تا ارتباطات مسیرهای ترانزیتی خود را توسعه دهند، گفت: با توجه به موقعیت خاص چابهار انتظار داریم حجم بالای کالا را بهطور مستمر عبور دهیم و بندر چابهار بهترین مسیر برای ارتباط هند با افغانستان و کشورهای آسیای میانه است.
تقیزاده اظهارداشت: در این زمینه، زیرساختهای بندری و تجهیزات وجود دارد که با حمایت سازمان بنادر و مدیرکل بنادر و دریانوردی این بندر تأمین شده است.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشانکرد: هماهنگی با کشورها انجام شده اما برای استمرار این حرکت فقط توسعه زیرساختها کافی نیست بلکه باید علاوه بر موارد سختافزاری، به مسایل نرمافزاری و مدیریتی هم توجه شود.
وی با بیان اینکه از لحاظ هزینه و زمان این مسیر باید مزیت خوبی داشته باشد. خاطرنشانکرد: برای رشد بیشتر باید نگاه جامعتری به مقوله توسعه ریلی داشته باشیم.
بازگشت تحریمها جوسازی است
وی گفت: سیستم ریلی باید به بندر چابهار وصل شود و زمان تخلیه و بارگیری به حداقل برسد چراکه با توجه بهپیشبینی افزایش ورود کشتیها و محمولهها در آینده به این بندر، جادهها تحمل این حجم جابهجایی را از لحاظ ترافیکی، بروز سوانح و مصرف سوخت نخواهند داشت.
وی در خصوص تأثیر بازگشت تحریمها بر بخش حملونقل نیز در نهایت گفت: مسلماً ارتباط بینالمللی در تمام کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر میرسد انعکاس صحبتهای رییسجمهور آمریکا بهصورت جوسازی است. این مورد را میتوانیم از حضور مؤثر کشورهای همسایه و کشورهای اروپایی در بخش سرمایهگذاری کشور ملاحظه کنیم. به هر حال امیدوارم این اتفاق صورت نگیرد زیرا در بخش حملونقل ارتباطهای خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.