ضرورت تسریع در فرایند تجاری‌سازی جویشگر بومی

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد ضرورت تسریع در فرایند تجاری‌سازی جویشگر بومی رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسریع در فرایند تجاری‌سازی جویشگر بومی تأکید کرد. به گزارش ایسنا، محمدخوانساری درباره پیشرفت طرح جویشگر بومی، گفت: در طرح جویشگر بومی به دنبال تسریع در فرایند تجاری‌سازی […]

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرد

ضرورت تسریع در فرایند تجاری‌سازی جویشگر بومی

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسریع در فرایند تجاری‌سازی جویشگر بومی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمدخوانساری درباره پیشرفت طرح جویشگر بومی، گفت: در طرح جویشگر بومی به دنبال تسریع در فرایند تجاری‌سازی حوزه این جویشگر هستیم. فرایند ایجاد فناوری، ایجاد داده‌های محک و توسعه پردازش مورد نیاز زبان فارسی به میزان بسیارخوبی در جویشگر بومی انجام شده است.

خوانساری با اشاره به این‌که در حوزه پذیرش این جویشگر در جامعه باید بیش‌تر کار شود، افزود: در این حوزه نیاز به آگاهی مدارس داریم و همچنین جویشگر خاص کودک و نوجوان را باید به عنوان زنجیره فعالیت در حوزه توسعه خدمات کودک و نوجوان در فضای مجازی، داشته باشیم.

وی تأکید کرد: البته فعالان بازار کودک و نوجوان در حال حاضر از همین جویشگر استفاده می‌کنند؛ اما نیاز داریم با تسریع در این حوزه، کیفیت کار را نیز افزایش دهیم.

 

رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بر تغییر در روش اجرای جویشگر بومی تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد که بخش خصوصی در جویشگر بومی سرمایه‌گذاری قابل برگشت انجام دهد. البته فضای بازارسازی این کار از طرف دولت، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی با تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، به وجود می‌آید مانند فعالیت‌های مشابه، که در کشورهای کره‌جنوبی، چین و روسیه انجام شده است.