ترامپ در کره‌جنوبی: کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهیم!

ترامپ در کره‌جنوبی: کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهیم! دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به کره‌‌جنوبی به کره‌شمالی هشدار داد که آمریکا آماده استفاده از تمامی مجموعه قدرت نظامی آمریکا در صورت لزوم برای دفاع از خود و هم‌‌پیمانانش است. به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالدترامپ در کنفرانس خبری مشترکی با مون‌جائه‌این، […]

ترامپ در کره‌جنوبی: کره‌شمالی را هدف قرار می‌دهیم!

دونالدترامپ، رییس‌جمهور آمریکا در جریان سفرش به کره‌‌جنوبی به کره‌شمالی هشدار داد که آمریکا آماده استفاده از تمامی مجموعه قدرت نظامی آمریکا در صورت لزوم برای دفاع از خود و هم‌‌پیمانانش است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالدترامپ در کنفرانس خبری مشترکی با مون‌جائه‌این، رییس‌جمهور کره‌‌جنوبی گفت: اگرچه امیدوار هستیم در قبال مناقشه کره‌شمالی از همه ابزار‌ها به‌جز نیروی نظامی استفاده کنیم اما همچنین آماده هستیم تا هرآنچه لازم است انجام دهیم تا «جلوی دیکتاتور کره‌شمالی را از تهدید غیرضروری جان انسان‌ها» بگیریم.

او در اولین روز سفر دو روزه خود به کره‌‌جنوبی گفت: ما نمی‌توانیم به کره‌شمالی اجازه دهیم هر آنچه را که ساخته‌ایم تهدید کند.

ترامپ همچنین از کره‌شمالی خواست «کار درست را انجام دهد» و گفت: «من شاهد برخی تحرکات هستم» هرچند که مشخص نکرد که منظور او چیست.

ترامپ خاطرنشان کرد: ما امید به خدا داریم تا مجبور به استفاده از قابلیت‌های کامل نظامی آمریکا نشویم.

ترامپ بعد از ورود به سئول با هلی‌کوپتری به کمپهامفریز، بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در کره‌جنوبی رفته و در آنجا با نیروهای آمریکا و کره‌‌جنوبی به همراه مون‌جائه‌این، رییس‌جمهور کره‌‌جنوبی دیدار کرد.

ترامپ در جریان دیدار با فرماندهان نظامی درباره مسأله کره‌شمالی به خبرنگاران گفت: در نهایت همه چیز مؤثر واقع خواهد شد و همواره اینگونه بوده و باید نیز همینطور باشد.

رییس‌جمهور آمریکا از مون‌جائه این، علت آنچه که او «همکاری فراوان» به رغم اختلافات در مورد چگونگی رویارویی با کره‌شمالی و بر سر یک توافق تجاری میان کشورهایشان خواند، تحسین کرد. هنگامی که این دو رهبر مذاکرات رسمی خود را بعد از یک مراسم استقبال در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری کره‌‌جنوبی در سئول برگزار کردند، مون‌جائه‌این به ترامپ گفت، امیدوار است که سفر او باعث کاهش نگرانی مردم کره‌جنوبی در مورد کره‌شمالی شده و تبدیل به یک نقطه عطف در حل مسأله هسته‌ای کره‌شمالی شود.

کمپهامفریز که ترامپ از آنجا بازدید کرد در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از مرز کره‌شمالی قرار دارد.

ترامپ در کنفرانس خبری مشترک با رییس‌جمهور کره‌جنوبی گفت: کره‌شمالی یک تهدید در سطح جهانی است که نیازمند یک اقدام جهانی است.

مون‌جائه‌این، نیز گفت: با ترامپ توافق کرده تا حداکثر فشار و تحریم‌ها را بر کره‌شمالی اعمال کنند تا به این ترتیب به شکلی صلح‌آمیز به مناقشه ایجاد شده از بابت برنامه‌های تسلیحاتی کره‌شمالی پایان دهند.

همچنین رییس‌جمهور کره‌‌جنوبی گفت: او و ترامپ تأکید داشتند که حاضر به ارایه یک «آینده روشن» به کره‌شمالی درصورتی‌که این کشور از برنامه‌های موشکی و هسته‌ای خود دست‌ بردارد، هستند.

رییس‌جمهور آمریکا همچنین گفت، که کره‌جنوبی قبول کرده تا از آمریکا «میلیارد‌ها دلار» سلاح به منظور تقویت خودش در مواجهه با تهدید‌های کره‌شمالی بخرد.

همچنین ترامپ خاطرنشان‌کرد که آمریکا به عنوان متضمن اصلی امنیت کره‌جنوبی، قبول کرده تا محدودیت مربوط به وزن کلاهک را برای موشک‌های بالستیک کره‌جنوبی لغو کند.

ترامپ اظهارداشت: سئول حجم بزرگی از تسلیحات آمریکا را «خواه هواپیما باشد، خواه موشک‌ها و خواه هر سلاح دیگری» خریداری می‌کند.

ترامپ گفت: کره‌جنوبی میلیارد‌ها دلار از این تجهیزات را سفارش خواهد داد که برای آنها بسیار منطقی است و برای ما نیز به معنای ایجاد شغل و کاهش کسری تجاری ما با کره‌جنوبی خواهد بود.

مون‌جائه‌این نیز با تأیید این طرح خرید تسلیحات، آن را «ضروری» دانسته و گفت، سئول قبول کرده تا مذاکرات برای خرید سلاح‌های راهبردی آمریکا را به منظور تقویت قابلیت‌های دفاعی خود شروع کند.

گزارش شد که در جریان ضیافت شامی که ترامپ در کاخ ریاست جمهوری کره‌جنوبی در شهر سئول در آن شرکت کرد یک سس ویژه که بیش از یک قرن قدمتش از آمریکا بیش‌تر بوده، در منو قرار داشت.