کم‌تر از یک درصد بازار مصرف در اختیار موتورسیکلت‌های برقی است

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت کم‌تر از یک درصد بازار مصرف در اختیار موتورسیکلت‌های برقی است رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت معتقد است با وجود مزیت‌های استفاده از موتورهای برقی تا این لحظه کم‌تر از یک درصد از بازار مصرف در اختیار موتورسیکلت‌های برقی است. ابوالفضل‌حجازی در گفت‌و‌گو با خبرخودرو اظهارداشت: تا هنگامی که در خصوص استفاده […]

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت

کم‌تر از یک درصد بازار مصرف در اختیار موتورسیکلت‌های برقی است

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت معتقد است با وجود مزیت‌های استفاده از موتورهای برقی تا این لحظه کم‌تر از یک درصد از بازار مصرف در اختیار موتورسیکلت‌های برقی است.

ابوالفضل‌حجازی در گفت‌و‌گو با خبرخودرو اظهارداشت: تا هنگامی که در خصوص استفاده از موتورهای برقی فرهنگ‌سازی نشود، سهم موتورسیکلت‌های برقی بازار کشور افزایش نخواهد یافت .

وی با اشاره به برنامه صنعت موتورسیکلت برای تولید و عرضه موتورسیکلت‌های برقی در بازار تصریح‌کرد: امروز تولید موتورسیکلت‌های برقی جزو برنامه صنعت موتورسیکلت در کشور قرار گرفته است، به‌طوری‌که هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از تولیدکنندگان در حال فراهم‌سازی بستر تولید موتورهای برقی هستند.

وی با اشاره به ورود نمونه‌هایی از موتورهای برقی به کشور تأکیدکرد: با توجه به اهمیت و مزیت‌های استفاده از موتورهای برقی تاکنون نمونه‌هایی از این موتور‌ها وارد و به بازار عرضه شده اما متأسفانه تاکنون این موتور‌ها خریدار چندانی در بازار نداشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز با توجه به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه تولید و ارایه تکنولوژی‌های جدید در دنیا لازم است که این تحول در حوزه تولیدات داخلی و صنعت موتورسیکلت نیز صورت گیرد.

رییس سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت افزود: البته انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت به منظور حمایت از تولید داخل، جلوگیری از ورود کالاهای مشابه داخل را جزو دستور کاری خود قرارداده است و در این راستا در تلاش است تا نسبت به بومی‌سازی محصولات در داخل اقدام مؤثری داشته باشد.

حجازی تصریح‌کرد: چنانچه توجه و حمایت مؤثری از صنعت صورت گیرد، صنعت موتورسیکلت کشور توانایی دارند تا ظرف مدت کوتاهی موتور‌هایی با بالا‌ترین سهم داخلی‌سازی و براساس استانداردهای روز دنیا را تولید نمایند.

 

وی خاطرنشان‌کرد: البته با وجود پیشینه صنعت موتورسیکلت در ایران، اما همچنان جریان بومی‌سازی در صنعت موتورسیکلت به‌طور جدی شکل نگرفته و بخشی از علت آن به مشکلات موجود و حرکت کند این صنعت و از سویی سرعت بالای تکنولوژی در کشورهای صنعتی باز می‌گردد.