۷۵ درصد لوازم خانگی مورد نیاز در داخل تولید میشود دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه موفقیت طرح خرید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی نیازمند هدفگذاری است، گفت: باید بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اهداف این طرح را بازنگری کنند. به گزارش ایرنا، حبیبا…انصاری درباره […]
۷۵ درصد لوازم خانگی مورد نیاز در داخل تولید میشود
دبیر انجمن لوازم خانگی با بیان اینکه موفقیت طرح خرید کارت اعتباری خرید کالای ایرانی نیازمند هدفگذاری است، گفت: باید بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی اهداف این طرح را بازنگری کنند.
به گزارش ایرنا، حبیبا…انصاری درباره برنامه بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای مجدد طرح خرید کالای ایرانی، اظهارداشت: این طرح ۴ سال پیش به منظور فراهم کردن زمینه خرید لوازم خانگی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال (۱۰ میلیون تومان) با سود ۱۲ درصد مطرح شد.
وی تصریح کرد: در ابتدا مقرر شد کارتها تنها برای خرید کالاهای ساخت داخل و شرکتهای دارای جواز تولید اختصاص یابد اما بعد از یک سال اعتبار این کارتها به ۶۰ میلیون ریال (۶ میلیون تومان) کاهش یافت و تنها جامعه هدف بازنشستگان را شامل میشد که این شرایط به هیچ وجه مورد تأیید انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیست.
انصاری اظهارداشت: هدف اجرای این طرح پایهریزی بازار بالقوه و ایجاد رابطه بین تولیدکننده و مصرفکننده و نیز تسهیلاتدهی برای افرادی که قدرت خرید ندارند، تعیین شد؛ بنابراین باید بازنگری لازم توسط بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی انجام شود.
** اصناف و اتحادیهها نمیتوانند مجوز تولید صادر کنند
دبیر انجمن لوازم خانگی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان زیرپلهای مسأله شوم اقتصاد کشور است، گفت: تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت صلاحیت صدور جواز تولید به شرکتها را دارد و اصناف و اتحادیهها نمیتوانند مجوز تولید صادر کنند.
انصاری که به بهانه برپایی هفدهمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی در محل این انجمن با خبرنگاران سخن میگفت، افزود: باید با شرکتهایی که مجوز تولید ندارند، برخورد شود و از سوی دیگر کیفیت محصولات شرکتهایی که مجوز تولید دارند نیز بررسی شود.
وی اظهارداشت: اکنون کیفیت کالاهای تولیدی اهمیت زیادی دارد این کیفیت تنها شامل استاندارد ایمنی و بهداشت نیست بلکه شامل زیبایی، سهولت در استفاده، رنگ، نصب و راهاندازی، ارگونومی و خدمات پس از فروش نیز از معیارهای کیفیت است که باید تولیدکنندگان به آن توجه کنند.
** برگزاری هفدهمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی
دبیر انجمن لوازم خانگی از این صنعت به عنوان یکی از رشتههای شتابدهنده توسعه اقتصادی کشور یاد کرد و گفت: این صنعت با آحاد مردم روستایی و شهری در ارتباط بوده و جزو لاینفک زندگی است و از طرفی با صنایع بالادستی فولاد، مس و آلومینیم نیز ارتباط دارد.
وی اظهارداشت: لوازم خانگی را میتوان در ۳ بخش لوازم انرژی بر همچون گرمایشی، سرمایشی، برودتی و لوازم آشپزخانه، لوازم غیرانرژی بر همچون ظروف و تولید قطعات خلاصه کرد.
به گفته انصاری در بخش تولید قطعات تنها کمپرسور یخچال و یخچال فریزر از خارج وارد میشود و بقیه قطعات در داخل تولید میشود.
وی تصریحکرد: برپایی نمایشگاه سالیانه لوازم خانگی نقش مهمی در معرفی توانمندیهای تولیدکنندگان داخلی دارد بر همین اساس هفدهمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی با حضور ۲۹۴ شرکت داخلی و ۱۳۶ شرکت خارجی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی برگزار میشود.
انصاری گفت: حضور شرکتهای ایرانی در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی نسبت به پارسال ۱۳ درصد افزایش داشته و در مقابل حضور شرکتهای خارجی نسبت به پارسال ۶ درصد کاهش داشته است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: گردش مالی تولید لوازم خانگی کشور ۸ میلیارد دلار است و ۷۵ درصد انواع لوازم خانگی مورد نیاز کشور در داخل تولید میشود.
وی تأکیدکرد: لوزام خانگی تولیدی در ایران از نظر کیفیت با کالاهای کشورهای چین، کرهجنوبی، برزیل، ترکیه و آمریکا قابل رقابت بوده و برخی محصولات داخلی تا ۵۰ درصد ارزانتر از مشابه خارجی است.
به گفته انصاری برخی محصولات لوازم خانگی همچون کولر آبی، بخاری گازی، آب گرمکن، اجاق گاز، چرخ خیاطی و ماشین لباسشویی به کشورهای دیگر صادر میشود و سالیانه بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری دارد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بیانکرد: ۴۰۰ واحد تولیدی کوچک و بزرگ به صورت رسمی در کشور فعال هستند و یکصدهزار نفر نیز به صورت مستقیم در این واحدها اشتغال دارند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.