بهره‌گیری پست از ۴۵ میلیون کد پستی برای توسعه فعالیت‌های اپراتور سوم

  شرکت پست کشور که گفته می‌شود بیش از ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار کد پستی منطبق با نشانی افراد را در اختیار دارد قصد دارد از این اطلاعات برای توسعه فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه استفاده کند. به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های رایتل و پست به امضا رسید تا در قالب آن دو […]

 

شرکت پست کشور که گفته می‌شود بیش از ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار کد پستی منطبق با نشانی افراد را در اختیار دارد قصد دارد از این اطلاعات برای توسعه فعالیت‌های اپراتور سوم تلفن همراه استفاده کند.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت‌های رایتل و پست به امضا رسید تا در قالب آن دو شرکت همکاری‌های مشترک خود را توسعه دهند.

مجید صدری، مدیرعامل رایتل، در این مراسم با اشاره به نام‌گذاری سال جدید اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی لازم است با توجه به پتانسیل‌های موجود در کشور خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم که در این میان یکی از راه‌ها بهره‌گیری از خدمات شرکت پست است، چرا که این شرکت در سطح تمام کشور به ارایه‌ خدمات می‌پردازد و می‌توان از این ظرفیت برای گسترش همکاری‌های متقابل بهره برد.

وی در ادامه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مخابراتی و IT به منظور تسهیل ارایه  خدمات پستی را از جمله اهداف مورد نظر در تفاهم‌نامه مذکور دانست و گفت: لازم است در حوزه پست با بهره‌گیری از دنیای IT سرویس‌هایی در فضای مجازی ارایه شود که در این زمینه از شرکت پست خواسته‌ایم که به زیرساخت‌های اپراتور سوم اعتماد کرده و از این فضا برای انجام امور خود بهره بگیرد.

مدیرعامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود ایجاد و توسعه خدمات نوین پستی را از دیگر موضوعات مدنظر در تفاهم‌نامه میان دو شرکت دانست و یادآور شد: از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه آن است که شرکت رایتل خدمات و محصولات ویژه‌ای را به‌کارمندان و مدیران پستی ارایه کند.

صدری در پایان مخاطبان اصلی این تفاهم‌نامه را مردم، شرکت پست و بخش‌های ارتباطی کشور از جمله شرکت رایتل برشمرد.

حسین مهری، مدیرعامل شرکت پست، نیز در صحبت‌های خود با اشاره به نام‌گذاری سال جدید و همکاری‌های قدیم پست با رایتل از تلاش برای توسعه این همکاری‌ها خبر داد.

وی با یادآوری این‌که شرکت پست ۱۷ هزار نقطه تماس شهری و روستایی در اختیار داشته و می‌تواند خدمات قابل قبولی ارایه دهد، اظهار کرد: شرکت رایتل نیز طی سال‌های گذشته از لحاظ زیرساخت و تعداد مشترکان شرایط بهتری ایجاد کرده و برهمین اساس برنامه‌هایی جهت توسعه همکاری مشترک را در دستور کار قرارداده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پست متذکر شد: در تفاهم‌نامه‌ای که امروز به امضا رسید برای توسعه فعالیت‌ها ۴ محور اصلی در نظر گرفته شده که از میان آن‌‌ها ۳ محور مرتبط با فعالیت‌ها و خدماتی است که شرکت رایتل می‌تواند به شرکت پست ارایه کند.

مهری همچنین به زیرمجموعه این سرفصل‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت پست هم در شش عنوان خدمات خود به رایتل را توسعه خواهد داد.

وی ادامه داد: از جمله به‌روزرسانی اطلاعات نشانی مشترکان رایتل با استفاده از بانک اطلاعاتی کد پستی که در اختیار شرکت پست قرار دارد را می‌توان از جمله فعالیت‌های مشترک میان دو شرکت عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پست همچنین اظهار کرد: در حال حاضر ما ۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار کد پستی را در اختیار داریم و طی دو سال گذشته اطلاعات مربوط به کد پستی ۱۰۰ درصد اماکن شهری و ۶۰ درصد اماکن روستایی به‌روزرسانی شده است و تا پایان امسال ۱۰۰ درصد نقاط روستایی نیز به‌روزرسانی خواهد شد که در نهایت کل این اطلاعات در اختیار مشترکان رایتل قرار خواهد گرفت تا آدرس و کد پستی آن‌‌ها اصلاح شود.

مهری همچنین از ارایه  خدمات رایتل در باجه‌های پستی خبر داد و بیان کرد: علاوه بر ایجاد امکان استفاده الکترونیک از خدمات رایتل در باجه‌های پست این امکان وجود دارد که فروش محصولات رایتل در دفاتر پستی دنبال شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود همکاری در انجام اطلاع‌رسانی‌های مربوط به شبکه کسب‌وکار را مورد توجه قرارداده و عنوان کرد: شبکه پستی می‌تواند در بحث تبلیغات قوی ظاهر شده و بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار شرکت رایتل قرار دهد، چرا که این شرکت در این حوزه از ظرفیت بالایی برای اطلاع‌رسانی برخوردار است.

 

مدیرعامل شرکت پست همچنین استفاده از بناهای اختصاصی پست برای استقرار تجهیزات لازم را مورد توجه قرارداده و ادامه داد: شرکت رایتل زیرساخت‌های منحصر به فردی ایجاد کرده که شرکت پست برای ارایه  خدمات مبتنی بر IT نیازمند این زیرساخت‌ها است و ما امیدواریم کنار شرکت رایتل بتوانیم خدماتی با ارزش افزوده بالا به مردم ارایه کنیم.