عملیاتی شدن طرح فاضلاب سربیشه با ترک‌ تشریفات

عملیاتی شدن طرح فاضلاب سربیشه با ترک‌ تشریفات رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با اشاره به پیشرفت ۴۱ درصدی پروژه اجرای شبکه فاضلاب شهر سربیشه، گفت: هم‌اکنون برای اجرای شبکه فاضلاب ۴ شهر استان از جمله سربیشه دارای ردیف اعتبار دولتی هستیم. به گزارش ایرنا، مهدی‌هاشمی‌مقدم در گفت‌و‌گو با […]

عملیاتی شدن طرح فاضلاب سربیشه با ترک‌ تشریفات

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب شهری خراسان‌جنوبی با اشاره به پیشرفت ۴۱ درصدی پروژه اجرای شبکه فاضلاب شهر سربیشه، گفت: هم‌اکنون برای اجرای شبکه فاضلاب ۴ شهر استان از جمله سربیشه دارای ردیف اعتبار دولتی هستیم.

به گزارش ایرنا، مهدی‌هاشمی‌مقدم در گفت‌و‌گو با ایرنا اظهارکرد: اجرای شبکه فاضلاب سربیشه با فعالیت یک پیمانکار در حال انجام است و مراحل پایانی را طی می‌کند.

وی گفت: هفته گذشته یک پیمانکار در قالب ترک تشریفات در سربیشه، انعقاد قرارداد داشت و به زودی عملیات اجرایی این پروژه آغاز می‌شود.

وی بیان‌کرد: برای شبکه‌گذاری فاضلاب سربیشه با پیمانی که اخیراً ابلاغ شد و پیمانکاری که به زودی به‌کارگیری خواهد شد کل شبکه‌گذاری تا پایان سال ۹۷ خاتمه می‌یابد.

هاشمی‌مقدم اظهار‌کرد: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر نیز پیگیری‌هایی در دست انجام است و به دنبال این هستیم تا حتی‌المقدور از روش‌های نوین استفاده شود.

وی یادآور‌شد: اجرای تصفیه‌خانه فاضلاب سربیشه به علت هزینه‌های بالای اجرای آن منوط به تخصیص اعتبار از ردیف ملی است.

مدیرعامل شرکت آب‌و فاضلاب شهری استان عنوان‌کرد: بازدید‌ها و هیأت‌های کارشناسی به مناطق مختلفی که استفاده از پکیج‌های فاضلاب را داشتند انجام و اطلاعات در حال جمع‌بندی است.

هاشمی‌مقدم ادامه‌داد: اگر این موضوع به صلاح مردم باشد و بتواند در بلند مدت بحث تصفیه فاضلاب و حفظ کیفیت را تضمین کند در سطح شهر این طرح پیاده می‌شود در غیراین‌صورت براساس روش موجود مصوب شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور که تصفیه فاضلاب به روش لجن فعال و هوادهی گسترده است، در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی هزینه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهری سربیشه را ۱۶ میلیارد تومان عنوان‌کرد و گفت: در این راستا با لطف استاندار فرصتی ایجاد شد که مجموعه صنعت آب‌و فاضلاب استان در معیت معاونت عمرانی استاندار نشستی در سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های فنی و اقتصادی ایران با سرمایه‌گذاران اتریشی انجام دهیم.

 

وی با بیان این‌که این فرصت سرمایه‌گذاری در قالب خرید تضمینی یا متعارف شرکت‌ها معرفی شد، ادامه‌داد: امید است بعد از بررسی‌های سرمایه‌گذاران خارجی، با توجه به بالا بودن هزینه‌ها و محدودیت‌های منابع مالی توسط سرمایه‌گذاران خارجی بتوان این پروژه را اجرا کرد.