ابطال مزایده لایروبی بنادر برای بار دوم

    نتایج بزرگ‌‌ترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال گردید. به گزارش مارین‌نیوز، نتایج بزرگ‌‌‌ترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال شد. اولین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی ۱۸ اسفند ۹۴ برگزار شد، گردش مالی این مزایدات در مناطق ۳گانه حدود ۴۰۰ […]

 

 

نتایج بزرگ‌‌ترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال گردید.

به گزارش مارین‌نیوز، نتایج بزرگ‌‌‌ترین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی برای دومین بار ابطال شد.

اولین مزایده اجاره لایروبی سازمان بنادر و دریانوردی ۱۸ اسفند ۹۴ برگزار شد، گردش مالی این مزایدات در مناطق ۳گانه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و مزایده اول به دلیل این‌که عرف همه مزایدات در این مزایده رعایت نشده بود، تایدواتر به عنوان برنده مزایده لایروبی بنادر شمالی کشور و بنادر جنوب‌غربی درخواست کرد که این مزایده ابطال شود به همین دلیل سازمان بنادر و دریانوردی برای بار دوم اقدام به برگزاری مزایده برای بنادر جنوبی و شمالی کشور کرد.

شرکت تایدواتر در مزایده دوم نیز در جنوب کشور برنده نشد اما لایروبی بنادر شمال کشور را به دست آورد، اما سازمان بنادر و دریانوردی با این دلیل که قیمت برنده با قیمت مورد نظر سازمان همخوانی نداشته و کم‌تر است مزایده را ابطال کرد.

بر این اساس یکی از مدیران شرکت تایدواتر در گفت‌وگو با هم‌‌‌فکران درباره سرنوشت تایدواتر در بندر انزلی چنین، گفت‌: همان‌طور که می‌دانید، سازمان بنادر چندی پیش برنده مزایده لایروبی بنادر جنوب‌غربی کشور را ‌شرکت خط دریا بندر و در منطقه شمال نیز تایدواتر را برنده اعلام کرد اما پس از مدت کوتاهی به‌طور رسمی نتایج این مزایده را باطل دانست.

این مدیر در شرکت تایدواتر ادامه ‌داد: پس از این رویداد مجدد دو مزایده جنوب‌غربی و لایروبی بنادر شمال برگزار شد که در منطقه جنوب‌غربی شرکت کاریز مشیران برنده جدید لایروبی بنادر جنوب غربی کشور شد که در خصوص تجربه این شرکت در خصوص لایروبی بنادر و سابقه فعالیت آن جای ابهام و سؤال وجود دارد.

در خصوص بنادر شمالی نیز مزایده دوم برگزار شد و مجدد تایدواتر برنده شد اما به بهانه قیمت کارشناسی این مزایده برای بار دوم ابطال شد و قرار است مزایده سوم برگزار شود که با توجه به این‌که تایدواتر در هر دو مرحله قبلی برنده مزایده بوده و مزایده باطل شده، حضور برای بار سوم با این شرایط برای تایدواتر هیچ توجیهی ندارد.

وی گفت‌: در عین حال همزمان با این مزایده‌، شرکت نگین‌سبز نیز برنده مزایده لایروبی بنادر منطقه جنوب‌شرقی اعلام و قرارداد با این شرکت نهایی شد.

به گفته وی، شرکت نگین‌سبز صددرصد متعلق به سازمان بنادر می‌باشد.

همزمان با انتشار این خبر در کانال تلگرامی منتخب به شرکت تایدواتر اعلام شد‌: با عنایت به برگزاری دو دوره مزایده لایروبی بنادر شمالی ایران و برنده شدن تایدواتر در هر دو مزایده و در نهایت ابطال هر دو مزایده‌، به نظر می‌رسد حضور تایدواتر در مزایده سوم لایروبی بنادر شمالی ایران هیچ‌گونه توجیهی در پی ندارد و نتیجه آن از قبل مشخص خواهد بود.

همچنین در همین کانال تلگرامی در خصوص ابلاغیه وزیر راه‌ و شهرسازی مبنی بر عدم انعقاد قرارداد با شرکت‌های وابسته به سازمان‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و تعاونی کارکنان، درخواست نمود این نامه به دلیل اجرایی نشدن بایگانی شود.

مهدی اعتصام، مدیرعامل شرکت تاید‌واتر خاور‌میانه نیز با بیان این موضوع که نتیجه مناقصه لایروبی شمال هنوز مشخص نشده به خبرنگار بورس ۲۴ گفت: مرحله دوم برگزار شد اما سازمان بنادر اعلام کرده قیمت کارشناسی شرکت کم‌تر از میزان مورد نظر است.

وی افزود: قیمت کارشناسی ما در جنوب ۲۵ میلیارد تومان و در شمال ۷میلیارد تومان بوده است. اما سازمان رقم ۵۰ و ۱۹ میلیارد را به عنوان قیمت پایه مشخص کرده است.

اعتصام افزود: قرارداد لایروبی به این شکل است که سازمان لایروب خود را به شرکت‌ها طی مناقصه‌ای اجاره می‌دهد. مالک خود سازمان است و اجازه بهر‌ه‌برداری را به شرکت‌ها می‌دهد. همچنین در ازای آن مبلغی به عنوان اجاره بهای دریافت می‌کند.

وی گفت: البته در آمد حاصل از این شناور‌‌‌ها طی ۵ سال ۹۰ میلیارد تومان در شمال کشور است. البته هزینه دستمزد و نگهداری و هزینه شناور‌‌‌ها در اختیار خود شرکت است. همچنین در شمال میزان قابل پرداخت ۱۹میلیارد تومان خواهد بود که ما بیش‌تر از ۷میلیارد پرداخت می‌کنیم.

اعتصام همچنین عنوان‌ کرد: در منطقه جنوب شرکت مشیران کاریز اعلام کرده تمام ۵۰ میلیارد تومان را پرداخت می‌کنم و احتمالاً برنده مناقصه جنوب خواهد شد.

مهدی اعتصام، مدیرعامل شرکت تایدواتر در دوره اول مناقصات اعلام کرده بود که پروژه شامل برون سپاری لایروبی بنادر شمال کشور است‌ و در گذشته مجموعه این کار‌‌ها توسط شرکت نگین‌سبز از شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی انجام می‌شد که در مزایده اخیر این شرکت تنها برنده بخشی از این لایروبی در جنوب‌شرق کشور شد.

به گزارش مارین‌نیوز، شرکت نگین‌سبز خاورمیانه که در گزارش بالا به آن اشاره شده بود خبر برنده شدن خود را در سایت خود اعلام کرده است:

برنده پیشنهاد مزایده

 

پیشنهاد شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه در مزایده قرارداد اجاره تجهیزات لایروبی به منظور عملیات لایروبی، نگهداری و تعمیر لایروب‌‌ها و تجهیزات مربوط در حوزه بنادر جنوب شرق کشور مورد قبول اعضای کمیسیون مزایده سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت و به عنوان برنده اعلام شد. مدت این قرارداد ۵ سال است که آغاز آن از ابتدای سال ۱۳۹۵ می‌باشد. حوزه جنوب شرق مربوط به اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان می‌باشد.