بندر کاسپین و انزلی باید مکمل هم باشند نه در برابر یکدیگر نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس با هدف بررسی مشکلات بندرانزلی برگزار شد. به گزارش خانهملت، کمیسیون عمران مجلس به ریاست محمدرضارضایی و با حضور حسنخستهبند، نماینده مردم بندر انزلی و همچنین محمدراستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین برخی از مسؤولان سازمان […]
بندر کاسپین و انزلی باید مکمل هم باشند نه در برابر یکدیگر
نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس با هدف بررسی مشکلات بندرانزلی برگزار شد.
به گزارش خانهملت، کمیسیون عمران مجلس به ریاست محمدرضارضایی و با حضور حسنخستهبند، نماینده مردم بندر انزلی و همچنین محمدراستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و همچنین برخی از مسؤولان سازمان مناطق آزاد، نشستی برای بررسی مشکلات بندرانزلی برگزار کرد.
گفتنی است در این نشست حسنخستهبند، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای دو بندرانزلی و کاسپین در حوزه انتخابیهاش، گفت: متأسفانه برخی ناهماهنگیها در بدنه سازمان بنادر و همچنین مناطق آزاد سهم بارگیری این دو بندر را کاهش داده که این موضوع به ضرر اقتصاد منطقه و در نهایت کشور است.
نماینده مردم بندر انزلی در مجلسشورایاسلامی، با بیان اینکه دو بندر کاسپین و انزلی باید مکمل یکدیگر باشند، افزود: متأسفانه با برخی سوءمدیریتها این دو بندر در تقابل با یکدیگر قرار گرفته و مشکلاتی را رقم زدهاند.
بندرانزلی قطب مناسبی در میان کریدورهای شمال و جنوب
وی با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما در خصوص دو بندر انزلی و کاسپین جذب بار بیشتر در میان بنادر خارجی است، تصریحکرد: در صورتی که این دو بندر بتوانند موفق عمل کنند، قطب مناسبی در کریدورهای شمال و جنوب خواهند بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه جذب تجار خارجی به بندر انزلی و کاسپین در رشد اقتصادی منطقه تأثیر بسیاری دارد، گفت: بسیاری از شیوخ عرب در خصوص سرمایهگذاری در این دو بندر اعلام آمادگی کردهاند از این رو نباید از این فرصت چشمپوشی کنیم.
خستهبند با تأکید بر اینکه با تغییر وزرا و همچنین معاونان وی امیدوار به کاهش اختلافات در بدنه سازمان بنادر و همچنین مناطق آزاد در خصوص بندرانزلی هستیم، افزود: تنها راه خروج این دو بندر از وضعیت فعلی و افزایش بازدهی آنها رشد تعامل میان دستگاههای مسؤول است.
ضرورت افزایش بارگیری در دو بندر انزلی و کاسپین
این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به نشست امروز کمیسیون عمران مجلس با محوریت رفع مشکل دو بندر انزلی و کاسپین، گفت: در این جلسه مقرر شد ظرف مدت یک ماه دو سازمان بنادر و منطقه آزاد طی یک توافقنامهای مشکلات این دو بندر را رفع کرده بهگونهای که افزایش بارگیری در آنها رخ دهد.
عضو کمیسیون عمران مجلسشورایاسلامی، یادآور شد: در گذشته ۷ میلیون تن در بندر انزلی بارگیری صورت میگرفته که اکنون این میزان به علت تحریمها و مشکلات بانکی که هنوز هم رفع نشده به نصف کاهش یافته است.
نقش بنادر در رشد اقتصادی غیرقابل کتمان است
محمدرضارضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس با مهم خواندن نقش بنادر در رشد اقتصادی کشور، بر ضرورت رفع مشکل بندرانزلی و کاسپین تأکیدکرد و گفت: با توجه به تغییر وزرا و همچنین معاونان وی بهطور حتم دیگر اختلافاتی که در خصوص این بندر در بدنه سازمانهای بنادر و مناطق آزاد بوده است، دیگر وجود نخواهد داشت.
نماینده مردم جهرم در مجلسشورایاسلامی، یادآورشد: باید با افزایش میزان بارگیری و تخلیه در بندرانزلی و کاسپین به رشد اقتصادی در منطقه و در نتیجه کشور کمک کنیم زیرا این موضوع قرار گرفتن در مدار اقتصاد مقاومتی را کمک میکند.
رضایی ادامهداد: کمیسیون عمران مجلس برای افزایش تعامل سازمان بنادر و سازمان مناطق آزاد فرصتی یک ماهه را در نظر میگیرد تا در این فرصت مشکل پیش آمده برای بندرانزلی و همچنین بندر کاسپین رفع شود و پس از این زمان دوباره نشستی برای بررسی اقدامات انجام شده برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با مهم خواندن نقش بندرانزلی در رشد اقتصادی، گفت: این سازمان برای رفع معضل پیش آمده برای این بندر از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.
شایان ذکر است مسؤولان سازمان مناطق آزاد که در این جلسه کمیسیون عمران مجلس نیز حضور داشتند، بر تلاش برای رفع مشکل پیش آمده برای دو بندر کاسپین و انزلی اتفاق نظر داشته و متعهد شدند تا یک ماه آینده تمام تلاش خود را برای رفع معضلات انجام دهند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.