بررسی عملکرد ۲۴ ملی‌پوش فوتبال ایران در ۴ دیدار تدارکاتی

بررسی عملکرد ۲۴ ملی‌پوش فوتبال ایران در ۴ دیدار تدارکاتی بررسی ترکیب تیم ملی در ۴ دیدار تدارکاتی گذشته می‌تواند به شناسایی گزینه‌های اصلی تیم ملی در جام جهانی کمک کند. به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود، در اردوهای اخیر تیم ملی بازیکنان زیادی دعوت و مورد آزمایش قرار گرفتند. کی‌روش در ۴ بازی گذشته […]

بررسی عملکرد ۲۴ ملی‌پوش فوتبال ایران در ۴ دیدار تدارکاتی

بررسی ترکیب تیم ملی در ۴ دیدار تدارکاتی گذشته می‌تواند به شناسایی گزینه‌های اصلی تیم ملی در جام جهانی کمک کند.

به گزارش وب‌سایت رسمی برنامه نود، در اردوهای اخیر تیم ملی بازیکنان زیادی دعوت و مورد آزمایش قرار گرفتند. کی‌روش در ۴ بازی گذشته مجموعاً از ۲۴ بازیکن در ترکیب اصلی استفاده کرد.

سرمربی تیم ملی طی مصاحبه‌ای اذعان داشت که در اردوهای بعدی از بازیکنان معدودتری استفاده خواهد کرد و خبری از سورپرایز نخواهد بود. طبیعتاً کی‌روش در زمان باقیمانده تا جام جهانی پس از شناسایی بازیکنان اصلی از فرصت بازیهای تدارکاتی برای هماهنگی و مرور طرح‌های تاکتیکی استفاده خواهد کرد.

با این اوصاف با بررسی پست به پست تیم ملی در بازیهای گذشته، می‌توان بازیکنانی که در لیست کی‌روش اولویت بالایی دارند را شناسایی کرد.

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند همچنان گزینه اصلی دروازه‌بانی تیم ملی است. این دروازه‌بان در ۳ بازی از ۴ بازی گذشته درون دروازه تیم ملی قرار داشته و تنها در دیدار با توگو، حامد لک فرصت بازی پیدا کرد و در نیمه دوم بازی با ونزوئلا نیز رشیدمظاهری مورد آزمایش قرار گرفت. با این اوصاف به جز بیرانوند در خصوص دروازه‌بان دیگری نمی‌توان با قاطعیت صحبت کرد.

دفاع راست: در حالی که در مقدماتی جام جهانی رامین‌رضاییان گزینه اصلی کی‌روش بود اما در دیدارهای دوستانه گذشته وریاغفوری جایگاه مستحکم‌تری داشته و از ۴ دیدار در ۳ بازی به میدان رفت و سهم رامین تنها یک بازی بود ولی به هر حال این دو بازیکن انتخاب‌های اصلی این پست هستند.

دفاع وسط: مرتضی‌پورعلی‌گنجی انتخاب اول کی‌روش در بازیهای اخیر بوده و فقط در دیدار با توگو در ترکیب اصلی حضور نداشت. در دیگر پست دفاع میانی کی‌روش فرصت خوبی به روزبه چشمی داد و در دو دیدار چشمی و در دو بازی سیدجلال‌حسینی در ترکیب اصلی قرار گرفتند ولی با توجه به سابقه این دو بازیکن قطعاً سید جلال از اولویت بیش‌تری برخوردار است.

دفاع چپ: در اردوهای اخیر میلادمحمدی به علت مصدومیت غایب بود و احسان‌حاج‌صفی در ۳ بازی در دفاع چپ قرار گرفت و به نظر می‌رسد که این بازیکن به جز این‌که جزو بازیکنان مد نظر کی‌روش برای خط هافبک است امکان بازی گرفتن از او در دفاع چپ نیز وجود دارد.

هافبک دفاعی: در ۴ بازی گذشته سعیدعزت‌اللهی همانند بازیهای مقدماتی جام جهانی بازیکن بدون جایگزین تیم ملی در پست هافبک دفاعی بود و در هر ۴ دیدار در ترکیب اصلی حضور داشت اما با توجه به محرومیت این بازیکن در اولین بازی تیم ملی در جام جهانی کارلوس کی‌روش به دنبال جایگزین در این پست است و ظاهراً هنوز به انتخاب قطعی نرسیده است. عبدا…زاده، ابراهیمی، علی‌کریمی در این ۴ دیدار در ترکیب اصلی حضور داشتند. احمدعبدا…زاده که قبل از این اردو‌ها سابقه ملی نداشته به نظر می‌رسد به جمع ملی‌پوشان نزدیک شده است.

وینگر و هافبک هجومی: علیرضاجهانبخش، اشکان‌دژآگه، وحیدامیری و سامان‌قدوس ۴ بازیکنی هستند که در ۴ دیدار اخیر هر کدام دو بار به میدان رفته‌اند و به نظر می‌رسد گزینه‌های اصلی کی‌روش برای بازی در جام جهانی هستند. کی‌روش از هیچ کدام از اینها را نه به‌طور مستمر بازی داده نه کنار گذاشته و به نظر می‌رسد به فراخور مسایل تاکتیکی از آنها استفاده می‌شود.

 

مهاجم: آنچه در بازی‌های اخیر تیم ملی دیده شد کم رنگ‌تر شدن حضور سردار آزمون و میدان گرفتن هر چه بیش‌تر کریم‌انصاری‌فر است. شاید این تغییر ناشی از عملکرد این دو بازیکن در رقابت‌های باشگاهی این فصل باشد. سردارآزمون فصل کابوسی‌واری در روبین کازان پشت سر می‌گذارد ولی کریم‌انصاری‌فر توانسته به خوبی شایستگی‌های خود را در المپیاکوس اثبات کند. سردارآزمون، کریم‌انصاری‌فر و مهدی‌طارمی هر کدام در دو دیدار در ترکیب اصلی قرار گرفتند و به نظر می‌رسد گزینه‌های اصلی کی‌روش برای خط حمله هستند. البته طارمی این قابلیت را دارد که پشت سر مهاجمین بازی کند. کاوه‌رضایی و رضا‌قوچان‌نژاد نیز در این ۴ دیدار یک بار فرصت بازی در ترکیب اصلی را پیدا کردند و به نظر می‌رسد حداقل با حضور در جمع ۱۱ بازیکن فاصله دارند.