سید حسن خمینی:معلمان ریسک پذیری را به دانش‌آموزان بیاموزند

  یادگار گرامی امام گفت: معلمان باید به دانش آموزان از ابتدای دوره نوجوانی که وارد عرصه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند آموزش ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری دهند. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدحسن‌خمینی در دیدار دانش‌آموزان و مربیان شرکت‌کننده در اولین کنگره سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: معلمان باید به دانش‌آموزان […]

 

یادگار گرامی امام گفت: معلمان باید به دانش آموزان از ابتدای دوره نوجوانی که وارد عرصه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند آموزش ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری دهند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی، حجت الاسلام‌والمسلمین سیدحسن‌خمینی در دیدار دانش‌آموزان و مربیان شرکت‌کننده در اولین کنگره سازمان دانش‌آموزی اظهار داشت: معلمان باید به دانش‌آموزان از ابتدای دوره نوجوانی که وارد عرصه فعالیت‌های اجتماعی می‌شوند، آموزش ریسک‌پذیری و تصمیم‌گیری دهند و بیاموزند که بر این تصمیمشان پافشاری کرده و اگر اشتباه کردند، خیال نکنند دنیا به آخر رسیده است.

سید حسن خمینی با اشاره به پرسش تاریخی «حق اعطا کردنی است یا گرفتنی؟» افزود: برخی از اهل تربیت گفته‌اند که پیش از پاسخ به این سؤال باید بدانیم که حق آموختنی و آموزش دادنی است و جامعه‌ای که حق خود را شناخت لاجرم به آن دست می‌یابد.

وی با اشاره به حدیت الناس اعداء ما جهلوا(مردم دشمن مجهولات خودشان هستند) گفت: اگر مردم با پدیده‌ای با اشتباه دشمنی می‌کنند، ناشی از آشنایی آن‌هاست اما وقتی آن را فرا گرفتند به سرعت به آن دست می‌یابند.

سید حسن خمینی تصریح کرد: به رسمیت شناخته نشدن برخی حقوق در جامعه معلول ناآگاهی و فرانگرفتن آموزش‌های لازم مربوط به آن است و از همین رو مجلس دانش آموزی یکی از واجبات جامعه ماست زیرا تمرین مردم سالاری است.

وی با تأکید بر ضرورت تمرین کار جمعی گفت: توانایی کنار گذاشتن نظر شخصی در مقابل یک تصمیم جمعی و اعتماد به رأی و خرد دیگران ولو آن نظر را اشتباه بدانیم، را یک سرمایه برای خود بدانیم و در عین حال سعی کنیم در اتخاذ تصمیم جمعی دیگران را نیز برای پذیرش نظر خودمان مجاب کنیم.

 

سید حسن خمینی با اشاره به توانایی اقناع و مفاهمه میان انسان‌ها گفت: این لطف بزرگ خداوند است که بتوانیم از سخن دیگران قانع نشویم و از او دلیل بخواهیم. ما باید یاد بگیریم در جمع با یکدیگر زندگی کنیم و بدانیم اگر کسی حرف حقی می‌زند دیگران را نیز باید قانع کند و طرف مقابل از او دلیل بخواهد و در کنار آن بیاموزیم که به نظر جمع تن دهیم.