کشتی‌های ساخت کره در راه ایران

کشتی‌های ساخت کره در راه ایران عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچه ما را متحیر کرده زمان شروع و پایان ساخت کشتی است که حداکثر ۸ تا ۹ ماه طول می‌کشد و امیدواریم در اردیبهشت سال آینده سفارش‌های ایران به آب انداخته و تحویل داده شوند. به گزارش خانه‌ملت، ولی‌ملکی در خصوص سفر […]

کشتی‌های ساخت کره در راه ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: آنچه ما را متحیر کرده زمان شروع و پایان ساخت کشتی است که حداکثر ۸ تا ۹ ماه طول می‌کشد و امیدواریم در اردیبهشت سال آینده سفارش‌های ایران به آب انداخته و تحویل داده شوند.

به گزارش خانه‌ملت، ولی‌ملکی در خصوص سفر هیأتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی به کشور کره‌جنوبی، اظهارداشت: یک‌شنبه هفته گذشته (۱۴ آبان‌ماه) در رأس هیأتی از کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی به کشور کره‌جنوبی سفر کردیم که یکی از سفرهای کاری به ‌تمام معنا بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان این‌که در اولین جلسه با رییس کمیسیون صنایع ومعادن مجلس کره‌جنوبی جلسه‌ای را به‌همراه سفیر ایران در کره‌جنوبی برگزار کردیم، گفت: در این جلسه تبادل اطلاعات در خصوص رفع موانع صادرات و تبادل تکنولوژی صورت‌ گرفت.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که شرکت‌های کره‌ای فعال در کنار تولید باید به‌دنبال انتقال تکنولوژی نیز باشند، ادامه‌داد: در جلسه برگزار شده رییس کمیسیون صنایع مجلس کره‌جنوبی تعهداتی را در این زمینه تقبل کرد.

وی با تأکید بر این‌که در اهداف سفر آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار بود مشاهده توانمندی‌های صنعتی این کشور بود، تصریح‌کرد: بازدیدهایی را از شرکت سامسونگ داشتیم چرا که این شرکت از صنایع معتبری است که اقدام به صادرات محصولات خود به ایران می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی، ادامه‌داد: تمام زمینه‌های الکترونیکی صوتی و تصویری در نوع در مدت زمان کوتاه به این تکنولوژی‌‌ها دست پیدا کرده‌اند و با این شرکت در خصوص روابط متقابل و ایجاد کارخانه بحث شد که بیش‌تر نگرانی آنها از مجوز آمریکا است زیرا این کشور در آنجا حضور پررنگی را دارد و سفر ما با سفر رییس‌جمهور آمریکا به این کشور همزمان شده بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به این‌که دیگر هدف سفر ما بازدید از گروه صنعتی هیوندای بود، ادامه‌داد: شاید زمانی که از این گروه صنعتی نام برده می‌شود، تصویر خودروهای این شرکت در ذهن نقش می‌بندد، درحالی‌که گروه صنعتی هیوندای بسیار گروه با قدرتی است.

ملکی اضافه‌کرد: از یکی از تولیدکنندگان فولاد این کشور نیز بازدید کردیم، علی‌رغم این‌که هیچ‌گونه مواداولیه در این کشور وجود ندارد با واردات مواد موردنیاز تولید فولاد بهترین نوع فولاد را با ظرفیت و تکنولوژی بالا تولید و به کشورهای دیگر صاد می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس‌شورای‌اسلامی با اشاره به این‌که در ادامه بازدید‌ها از خودرو‌سازی و خط تولید به روز‌ترین تولید خودرو کره‌جنوبی دیدن کردیم، ادامه‌داد: بزرگ‌ترین هدف ما نهایی کردن حمایت از قرارداد کشتی‌سازی بود، سفارش ساخت ۱۰ عدد کشتی باری توسط ایران به کشتی‌سازی هیوندای داده شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، افزود: ۶ فروند از این کشتی‌‌ها توسط صنایع متوسط هیوندای تولید می‌شود که ظرفیت جابه‌جایی بار به میزان ۵۰ هزار تن را دارند و هم‌اکنون در حال ساخت هستند.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان آن‌که آنچه که ما را متحیر کرده زمان شروع و پایان ساخت کشتی است که حداکثر ۸ تا ۹ ماه طول می‌کشد، گفت: ۶ فروند از این کشتی‌های سفارش ایران در صنایع متوسط در حال ساخت بود و ۴ فروند دیگر در صنایع سنگین هیوندایی مراحل ساخت را طی می‌کردند، کشتی‌های سنگین ظرفیت ۱۴هزار و ۵۰۰ کانتینر ۲۰فوتی را دارند.

وی با تأکید بر این‌که امیدواریم در اردیبهشت سال آینده سفارشات ایران به آب انداخته و تحویل داده شوند، عنوان‌کرد: این قرارداد‌ها به قیمت مناسبی منعقد شده‌اند، سفارش ساخت این کشتی‌‌ها قبل از برجام منعقد شده بوده که شرکت هیوندای به علت اعمال تحریم‌ها از اجرای قرارداد سرپیچی کرده اما با مدیریت صحیح سازمان کشتیرانی این قرارداد با قیمت مناسب و دریافت نوع جدید منعقد شد.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که این سفر از ابعاد علمی، صنعتی و تبادل اطلاعات بسیار مفید بود، خاطرنشان‌کرد: سفارش و تحویل ۱۰ کشتی همزمان ناوگان کشتیرانی ما را جوان می‌کند و اعتبار بین‌المللی کشور را ارتقا می‌دهد، همچنین در عین حال هزینه‌های بیمه و ریسک را افزایش می‌دهد که این‌ موارد همگی به ما کمک می‌کند در زمینه‌ حمل‌ونقل دریایی حضور فعال داشته باشیم.