مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از فروش ۱۰۰ هزار تن ریل توسط این شرکت به راهآهن جمهوری اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به ۹۷٫۵ درصد رسیده است. به گزارش تسنیم، احمد صادقی با اشاره به اینکه نصب تجهیزات پروژه تولید ریل ملی در […]
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان از فروش ۱۰۰ هزار تن ریل توسط این شرکت به راهآهن جمهوری اسلامی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به ۹۷٫۵ درصد رسیده است.
به گزارش تسنیم، احمد صادقی با اشاره به اینکه نصب تجهیزات پروژه تولید ریل ملی در اواخر سال گذشته به پایان رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر در مرحله پیش راهاندازی قرار داریم که بر این اساس تا خردادماه، ریل قابل عرضه تولید خواهد شد.
وی در مورد میزان تولید در پروژه ریل ملی، افزود: توان نصب شده تجهیزات در این پروژه ۴۰۰ هزار تن در سال است ولی با توجه به پیشبینی ما از میزان نیاز ریل در شرکت راهآهن که در بهترین حالت سالانه حدود ۱۵۰ هزار تن است ما نیز در هر سال به همین میزان تولید خواهیم داشت و در سال جاری نیز به عنوان اولین سال بهرهبرداری برنامهریزی برای تولید ۱۰۰ هزار تن ریل انجام شده است.
صادقی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد کشور گفت: با توجه به اینکه رکود در صنعت ساختمان همچنان ادامه دارد، لذا شاهد رونق صنعت فولاد نیستیم. بخشی از این مشکلات ناشی از عدم تمرکز در مدیریت صنعت فولاد کشور است و لذا باید در تصمیمگیریها، قاطع و سریع عمل شود. در چنین شرایطی ذوب آهن اصفهان سعی دارد هماهنگ با سایر تولیدکنندگان کشور عمل کند تا شاهد رکود بیشتر نباشیم.
وی با اشاره به برنامه ذوب آهن برای صادرات یک میلیون تنی در سال جاری گفت: با توجه به رکود داخلی در صنعت فولاد، صادرات را به عنوان یکی از اولویتهای اصلی خود مد نظر داریم که با توجه به افزایش قیمتهای جهانی محصولات فولادی، هم اکنون فرصت خوبی برای توسعه صادرات فراهم شده است.
پیشرفت فیزیکی پروژه ریل ملی به ۹۷٫۵ درصد رسید
یزدیزاده، معاون برنامهریزی و توسعه شرکت ذوب آهن هم در مورد آخرین مراحل پیشرفت پروژه ریل ملی در این شرکت به تسنیم گفت: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه به مرز ۹۷٫۵ درصد رسیده و در حال عبور از مرحله پیش راهاندازی در این پروژه هستیم.
وی افزود: هم اکنون با حضور کارشناسان خارجی تمام تستهای لازم روی خط انجام شده است و امیدواریم تولید اولیه ریل در خرداد ماه انجام شود و ریلهای مصرفی به بازار عرضه گردد.
یزدیزاده درمورد میزان توانمندی و بهرهبرداری از امکانات داخلی در این پروژه نیز گفت: با توجه به شرایط تحریم ظالمانه طی سالهای اخیر همکاران ما با جدیت و تلاش خود و با حسن استفاده از شرایط مذکور توانستهاند در این پروژه ۴۰ درصد ساخت داخل داشته باشند.
وی در مورد انواع محصولات تولیدی در پروژه ریل ملی نیز تصریح کرد: نوع محصولات ما براساس نیاز کشور و بر اساس استانداردهای جهانی و اروپا شامل ریل UIC60 برای مصرف در خطوط سراسری راهآهن و ریل UIC54 برای استفاده در خطوط مترو طراحی شده است.
معاون برنامهریزی و توسعه شرکت بودجه طرح مذکور را ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۸۰۰ میلیارد ریال از این بودجه جذب شده و امیدواریم که غیر از مبالغ تعیین شده برای حسن انجام کار پیمانکاران داخلی و خارجی که نزد ذوب آهن نگهداشته شده مبلغ نهایی پروژه همین ۱۸۰۰ میلیارد ریال باشد.
محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه واردات ریل تا زمانی که تولید داخل نباشد ادامه دارد، گفته بود: هر زمان ذوب آهن بتواند ریل را تولید کند تمام ظرفیت این کارخانه را خریداری میکنیم اما هنوز نتوانسته است ریل تولید کند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.