انعقاد قرارداد فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت دیتا

مدیرکل بازاریابی شرکت زیرساخت اعلام کرد انعقاد قرارداد فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت دیتا ایران؛ هاب ارتباطی منطقه گروه IT – مدیرکل بازاریابی و امور تجاری شرکت زیرساخت از افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت دیتای کشور در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده، میرزایی- مدیرکل بازاریابی و امور تجاری شرکت […]

مدیرکل بازاریابی شرکت زیرساخت اعلام کرد

انعقاد قرارداد فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت دیتا

ایران؛ هاب ارتباطی منطقه

گروه IT – مدیرکل بازاریابی و امور تجاری شرکت زیرساخت از افزایش ۵۰ درصدی ترانزیت دیتای کشور در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، میرزایی- مدیرکل بازاریابی و امور تجاری شرکت زیرساخت- اعلام کرد: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه و به منظور توسعه ظرفیت ترانزیتی کشور در عملکرد اجرایی ۱۰۰ روزه اول دولت دوازدهم؛ برای فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال، توسط شرکت ارتباطات زیرساخت سفارش قطعی گرفته و قرارداد منعقد شده است.

وی ادامه‌داد: با اجرای این قرارداد، ظرفیت فعلی ترانزیت یک‌ونیم برابر می‌شود.

مدیرکل بازاریابی و امور تجاری زیرساخت تأکیدکرد: در حال حاضر از این سفارش به میزان ۱۱۰ گیگابیت آن فعال شده و مابقی نیز به سرعت عملیاتی می‌شود.

وی تصریح‌کرد: این حجم ترانزیت معادل ۵۰ درصد حجم ظرفیت فعلی ترانزیت از ایران است و این مسیر نخستین مسیر دایر شده ترانزیتی از جنوب به شمال است.

لازم به توضیح است، براساس برنامه ششم توسعه وضعیت ترانزیت دیتای جنوب به شمال باید به ۳۰ ترابیت برسد.

آذری‌جهرمی: ایران قطب (هاب) ارتباطی منطقه می‌شود

آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز، در صفحه اینستاگرام خود، از عقد قرارداد و اجرایی شدن فروش ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داده است.

همچنین وی با اشاره به امضای قرارداد فروش ۳۰۰گیگابایت بر ثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال نوشت: ایران قطب (هاب) ارتباطی منطقه می‌شود.

محمدجوادآذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هم‌راستا با اجرای برنامه ششم توسعه و در عملکرد اجرایی ۱۰۰ روزه نخست دولت دوازدهم قرارداد فروش ۳۰۰ گیگابایت برثانیه ظرفیت ترانزیت جنوب به شمال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت منعقد و اجرایی شد.

وی افزود: قرارداد مذکور معادل ۵۰ درصد کل ظرفیت فعلی به حجم ترانزیت دیتا از ایران اضافه کرد.

پانزدهم مردادماه امسال بود که مدیرعامل وقت شرکت ارتباطات زیرساخت ایران در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: ارتباطات بین‌الملل کشورمان با حذف واسطه‌ها از روز پنجشنبه ۱۹ مردادماه و بهبود جدی کیفیت اینترنت با بیش از ۱۷۰ اپراتور ارتباطی و محتوایی به‌طور مستقیم خواهد شد.

محمدجوادآذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود درباره اثر مستقیم شدن ارتباطات بین‌الملل کشورمان با بیش از ۱۷۰ اپراتورجهانی نوشت: اثرهای این کار بهبود جدی کیفیت اینترنت تحویلی زیرساخت به اپراتورهای ایرانی و نیز بهبود کیفیت سرویس‌های ایرانی مستقر در شبکه ملی اطلاعات در سایر کشورهای جهان خواهد بود.

معاون وزیر ارتباطات نوشت: می‌توان امیدوار بود پس از اجرایی شدن این اقدام شرایط برای کسب و کار سرویسهای ایرانی در خارج از مرزهای کشور فراهم شود.

آذری‌جهرمی افزود: تحقق این مهم براساس سند الزام‌های توسعه شبکه ملی اطلاعات و بازطراحی شبکه ارتباطات بین‌الملل ایران و اصلاح مدل‌های مسیریابی سابق و عقد تفاهم‌های بین‌المللی متعدد است.

براساس آمار و اطلاعات رسمی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ترانزیت داده کشورهای همسایه از خاک ایران، اکنون ۷۰ درصد ترانزیت داده عراق از ایران انجام می‌شود.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۰ درصد ترانزیت داده افغانستان از مسیر ایران تأمین می‌شود و صددرصد ترانزیت داده آذربایجان از مسیر کشورمان صورت می‌گیرد.

منطقه جغرافیایی که ایران در آن قرار دارد استعداد ویژه‌ای برای ایفای نقش یک قطب ارتباطی در مقیاس بین‌المللی دارد. اکنون بین برخی از کشورهای منطقه از جمله ایران، ترکیه و شماری از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس رقابت سختی برای تصاحب جایگاه ممتاز قطب ارتباطی منطقه و ایفای نقش یک نقطه تماس بین‌المللی در جریان است.

 

منابع: روابط‌عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ خبرگزاری ایرنا