برگزاری مناقصه برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی

برگزاری مناقصه برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی سازمان آتش‌نشانی اصفهان در چند سال اخیر با رویکردی علمی به سمت استقرار سیستم‌های نرم‌افزاری حرکت کرده است. به گزارش ایمنا، یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی شهری، ایجاد شهر امن است که شامل تمهیدات و اقداماتی است که در قالب برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت اجرا می‌شود. به گزارش […]

برگزاری مناقصه برای خرید تجهیزات آتش‌نشانی

سازمان آتش‌نشانی اصفهان در چند سال اخیر با رویکردی علمی به سمت استقرار سیستم‌های نرم‌افزاری حرکت کرده است.

به گزارش ایمنا، یکی از اهداف اصلی برنامه‌ریزی شهری، ایجاد شهر امن است که شامل تمهیدات و اقداماتی است که در قالب برنامه‌های بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، ایمنی وضعیتی است که در آن خطرات و سایر عوامل ایجاد‌کننده آسیب‌های فیزیکی یا جسمانی به کنترل درآمده و موجب حفظ سلامت و رفاه افراد جامعه می‌شود. نگاهی به وظایف شهرداری مندرج در ماده ۵۵ قانون شهرداری، حکایت از مسؤولیت‌های گوناگونی دارد که این سازمان محلی غیردولتی بر عهده دارد. به موجب بند ۱۴ ماده ۵۵ الحاقی قانون، وظیفه تأمین ایمنی شهر و شهروندان در برابر سیل و حریق از وظایف این نهاد تلقی می‌شود.

به همین منظور شهرداری‌ها جهت پاسخ‌گویی به این نیاز عمده، حساس و ضروری، سازمان‌های آتش‌نشانی و خدمات ایمنی را ایجاد کرده‌اند و با ساخت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و تجهیز آنها و گماردن گروهی به عنوان آتش‌نشان، سعی در تحقق این وظیفه خطیر دارند.

سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان نیز همواره با انجام اقدامات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار ارزشمند خود توانسته ضمن جلب رضایت شهروندان اصفهان، جایگاه بالایی نیز در سطح کشور داشته باشد.

مدیر‌عامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با ایمنا ضمن تأکید بر این‌که این سازمان در چند سال اخیر با رویکردی علمی به سمت استقرار سیستم‌های نرم‌افزاری حرکت کرده است، گفت: از جمله موارد انجام شده می‌توان به خرید و مدرن‌سازی تجهیزات آتش‌نشانی توسط کمیته فنی سازمان، برنامه‌ریزی تخصصی برای تکریم ارباب رجوع و آتش‌نشانان، دریافت گواهینامه‌های ایزو و استاندارد‌سازی، برنامه‌نویسی و راه‌اندازی نرم‌افزارهای تخصصی در زمینه مدیریت تجهیزات عملیات و مدیریت منابع انسانی، حذف کاغذ و الکترونیکی شدن روند فعالیت‌ها و غیره اشاره کرد.

آتشپادبهزادبزرگزاد تأکید‌کرد: کمیته فنی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان که در چند سال اخیر به صورت تخصصی روند خرید کلیه تجهیزات سازمان را مورد توجه قرار می‌دهد، سال‌جاری را سالی برای مدرن‌سازی و افزایش تجهیزات امداد و نجات بالاخص در حوزه‌های امداد و نجات کوهستان و ارتفاعات، چاه و جاده‌ای قرارداده است.

وی ادامه‌‌داد: در طول یک‌سال گذشته، اعضای کمیته فنی پس از بررسی نیازهای سازمانی در بخش‌های عملیاتی، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری از طریق مناقصه و دعوت از شرکت‌های معتبر، جلسات متعدد توجیهی و پرزنت محصولات را برگزار و در نهایت اقدام به خرید کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از جمله محصولات خریداری شده را یک دستگاه نردبان ۵۶ متری، ۳ دستگاه خودروی دو منظوره، دو خودروی تخصصی حمل دستگاه‌های تنفسی (برای اولین بار در کشور)، ۳ دستگاه خودروی آبرسان، یک دستگاه جرثقیل ۵ تن بر روی شاسی ایسوزو، یک دستگاه جرثقیل یک تنی، یک دستگاه خودروی نوررسان، دو دستگاه موتورسیکلت برقی و ۴ دستگاه موتورسیکلت انژکتوری، یک دستگاه کمپرسور شارژ دستگاه تنفسی (با قابلیت شارژ ۴ دستگاه در ۶ دقیقه) و یک دستگاه شارژ خاموش‌کننده‌های پودر و گاز (با قابلیت شارژ تا سیلندرهای ۵۰ کیلویی) برشمرد.

وی اظهارکرد: از دیگر خریدهای انجام گرفته توسط کمیته فنی را می‌توان به سه‌پایه پیشرفته چاه، وینچ خودکشش (جهت استفاده در امداد و نجات تله‌سیژ و تله‌کابین)، پمپ‌های پرتابل، دستگاه‌های خاموش‌کننده کوله‌ای، دستگاه‌های برش کوله‌ای (برای استفاده در عملیاتی‌های کار در ارتفاع)، پمپ‌های کف‌کش تا عمق ۸ میلیمتر، دستگاه‌های هیدرولیک شارژی، بیش از ۲۰۰ دستگاه سیلندر تنفسی، دستگاه فلزیاب، خریداری و جاسازی ست‌های هیدرولیک برای کلیه خودروهای سازمان، سیستم‌های پنوماتیک، اره موتوری و بتن بر پیشرفته، دستگاه‌های گازسنج پیشرفته، دستگاه‌های حرارت‌سنج پیشرفته، تشک نجات پرتابل، کلاه ضدانفجار فوق پیشرفته و غیره را نام برد.

 

بزرگزاد با اشاره به برخی مناقصه‌های بزرگ در سازمان آتش‌نشانی اصفهان، خاطرنشان‌‌کرد: برگزاری مناقصه در زمینه خرید یک دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه نردبان ۴۰ متری، افزایش قابل توجه دستگاه‌های تنفسی به همراه سیلندر، وینچ‌های خودکشش، دستگاه‌های هیدرولیک و غیره برگزار و خرید آنها در دست اقدام قرار گرفته است.