آغاز مناقصه احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی

آغاز مناقصه احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی  معاون مهندسی ‌و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فرایند برگزاری مناقصه احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی آغاز شده است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا‌اللهیار گفت: فرایند برگزاری مناقصه احداث فاز سوم بندر شهید رجایی آغاز شده است و در تلاش هستیم طی ۳ ماه […]

آغاز مناقصه احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی

 معاون مهندسی ‌و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: فرایند برگزاری مناقصه احداث فاز ۳ بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش مناقصه‌مزایده، محمدرضا‌اللهیار گفت: فرایند برگزاری مناقصه احداث فاز سوم بندر شهید رجایی آغاز شده است و در تلاش هستیم طی ۳ ماه آینده و چه بسا زودتر پیمانکار این فاز را انتخاب کنیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر پروژه مهم سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی گفت: با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای صادرات محصولات این پالایشگاه ۳ پست اسکله نفتی در بندر شهید رجایی احداث خواهد شد.

الهیار در این باره ادامه‌داد: دو پست از ۳ پست اسکله طی ۱۸ ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد بود و اسکله سوم نیز ظرف مدت ۲۴ ماه احداث و بهره‌برداری می‌رسد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی سرمایه‌گذاری لازم برای احداث این پروژه نفتی را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر‌نشان‌کرد: این مقدار بودجه از محل منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی تأمین خواهد شد.

به گفته اللهیار پروژه ساخت ۳ اسکله نفتی بندر شهید رجایی با انتخاب پیمانکار هم‌اکنون در مرحله تجهیز کارگاه است.

این مقام مسؤول درباره پروژه احداث بندر نگین در بوشهر نیز گفت: پیمانکار بخش خصوصی بندر نگین با روند مناسبی در حال احداث این بندر است.

 

معاون مهندسی ‌و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام این‌که پروژه بندر نگین بوشهر هم‌اکنون تا مرز ۸۰ درصد پیشرفت داشته است، افزود: انتظار داریم که این پروژه تا پایان سال‌جاری آماده بهره‌برداری باشد.