پرداخت نشدن معوقات کارگران صابون‌سازی با توجه به مشخص شدن برنده مزایده

پرداخت نشدن معوقات کارگران صابون‌سازی با توجه به مشخص شدن برنده مزایده جمعی از کارگران شرکت صابون‌سازی خرمشهر در مقابل دفتر نماینده مردم خرمشهر در مجلس‌شورای‌اسلامی تجمع کرده و خواستار پیگیری حل مشکلات حقوقی خود شدند. به گزارش ایرنا، این کارگران برای چندمین بار است که برای احقاق حقوق خود اعتراض کردند ولی تاکنون پاسخی […]

پرداخت نشدن معوقات کارگران صابون‌سازی با توجه به مشخص شدن برنده مزایده

جمعی از کارگران شرکت صابون‌سازی خرمشهر در مقابل دفتر نماینده مردم خرمشهر در مجلس‌شورای‌اسلامی تجمع کرده و خواستار پیگیری حل مشکلات حقوقی خود شدند.

به گزارش ایرنا، این کارگران برای چندمین بار است که برای احقاق حقوق خود اعتراض کردند ولی تاکنون پاسخی از مسؤولان دریافت نکرده‌اند.

برخی از این کارگران گفتند‌: تاکنون ۵ بار مزایده شرکت صابون‌سازی خرمشهر انجام شده ولی به رغم این‌که یکی از متقاضیان برنده شده و ۱۰ میلیارد ریال نیز به حساب دستگاه‌های مسؤول واریز کرده است ولی با این حال معوقه‌ها و حقوق کارگران همچنان پرداخت نشده است.

یکی دیگر از کارگران نیز در این خصوص گفت: در نشست‌های مختلف مسؤولان قول حل مشکل را می‌دهند ولی تاکنون هیچ کس به قول خود عمل نکرده است.

کارخانه صابون‌سازی با برند یاس از تولیدکنندگان مرغوب‌‌ترین نوع مواد شوینده کشور بود که در دهه ۷۰ توانست جایگاه صادرکننده نمونه به کشورهای منطقه را داشته باشد.

 

در سال ۱۳۹۰ در حالی که همچنان این شرکت بازار داخلی و کشور همسایه یعنی عراق را در اختیار داشت اعلام ورشکستگی کرده و تعطیل شد که نتیجه آن اخراج کارگران بومی با حقوق معوق بود که بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت بیکار شدند.