آخوندی ضمن گلایه از اجرایی نشدن برخی قوانین حمایتی از صنعت حمل و نقل مطرح کرد نبود اعتبارات لازم برای پیگیری پروژههای عمرانی کشور وزیر راه و شهرسازی که امروز برای ارایه برخی گزارشها به یکی از فراکسیونهای مجلسشورایاسلامی رفته بود، با گلایه از نبود اعتبارات لازم برای پیگیری پروژههای عمرانی، از اجرایی نشدن برخی […]
آخوندی ضمن گلایه از اجرایی نشدن برخی قوانین حمایتی از صنعت حمل و نقل مطرح کرد
نبود اعتبارات لازم برای پیگیری پروژههای عمرانی کشور
وزیر راه و شهرسازی که امروز برای ارایه برخی گزارشها به یکی از فراکسیونهای مجلسشورایاسلامی رفته بود، با گلایه از نبود اعتبارات لازم برای پیگیری پروژههای عمرانی، از اجرایی نشدن برخی قوانین حمایتی از صنعت حمل و نقل خبر داد.
به گزارش ایسنا، در سال ۹۳ رییسجمهوری پس از تصویب مجلسشورایاسلامی طرح الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن را برای اجرا ابلاغ کرد.
در این ابلاغیه ماده ۷۰ قانون به حمایت از بخش حمل و نقل اختصاص داشت.
در این ماده آمده است که به منظور نگهداری راههای کشور و تلاش در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برونشهری و نگهداری راههای کشور با هدف صرفهجویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیطزیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جادهای ۲۰ درصد قیمت گازوئیل به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض توسط شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران محاسبه و دریافت شود.
این قانون که در جلسه ۳۰ فروردین امسال مجلسشورایاسلامی بار دیگر به تصویب نمایندگان مجلس رسید، میتواند به محض اجرایی شدن بخشی از گرههای مالی وزارت راه و شهرسازی را برطرف کند. با وجود تأکید فراوانی که در حمایت از حمل و نقل ریلی و حفظ جادههای اصلی کشور شده، به نظر میرسد هنوز این قانون به مرحله اجرا در نیامده است.
آخوندی در گزارش خود به نمایندگان مجلس گفته که وزارت راه و شهرسازی تاکنون از محل اجرای این قانون حتی یک ریال نیز درآمد نداشته و این وزارتخانه از محل اجرای آن هیچ آورده مالی دریافت نکرده است.
هر چند باید دید شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی به عنوان نهادی که وظیفه اجرای آن به عهده این شرکت گذاشته شده، چه پاسخی در این زمینه خواهد داد اما به نظر میرسد مشکلات وزارت راه و شهرسازی در تأمین منابع مالی مورد نیاز میتواند با اجرای این قوانین حمایتی به شکلی قابل توجه کاهش پیدا کند و در این شرایط اختصاص حدود ۲۰ درصد از درآمد گازوئیل این کشور به این بخش قطعاً چارهساز خواهد بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.