بارش‌ها ۲۳ درصد افزایش یافت

  میانگین حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (اول مهرماه ۹۴) تا (۵ اردیبهشت ماه) به ۲۱۴ میلی‌متر رسید. به ‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، برپایه اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه گذشته تا ابتدای اردیبهشت ماه جاری میانگین بارش‌های سال آبی ۹۵- ۱۳۹۴ در همسنجی با […]

 

میانگین حجم بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (اول مهرماه ۹۴) تا (۵ اردیبهشت ماه) به ۲۱۴ میلی‌متر رسید.

به ‌گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از وزارت نیرو، برپایه اطلاعات ایستگاه‌های باران‌سنجی شرکت مدیریت منابع آب ایران، از ابتدای مهرماه گذشته تا ابتدای اردیبهشت ماه جاری میانگین بارش‌های سال آبی ۹۵- ۱۳۹۴ در همسنجی با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۳ درصد و نسبت به میانگین دراز مدت یک درصد افزایش داشته است.

این رقم در زمان مشابه سال گذشته ۱۷۴ میلی‌متر بوده است.

برپایه این گزارش، بیش‌ترین درصد تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت مربوط به ایستگاه «محکی» استان کرمانشاه با ۲۵۵ درصد افزایش و کم‌ترین درصد تغییرات بارندگی ایستگاهی نسبت به درازمدت مربوط به ایستگاه چابهار در سیستان و بلوچستان با صددرصد کاهش بوده است.

وضعیت بارندگی کشور به تفکیک حوضه‌های آبریز اصلی در مقایسه با سال قبل ۲۰ درصد و در مقایسه با درازمدت ۱۵ درصد افزایش داشته است.

حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان در مقایسه با سال گذشته از ۶۲ درصد و حوضه قره قوم از ۱۶ درصد افزایش برخوردار بوده است.

بر این اساس، حوضه‌های آبریز مرزی شرق ۸ درصد، دریای خزر ۷ درصد، و دریاچه ارومیه با دو درصد افزایش نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده‌اند.

 

ارتفاع بارش‌های کشور از ابتدای سال آبی (مهرماه ۹۴) تا هفته سوم فروردین، به ۱۸۹ میلی‌متر رسیده بود که در همسنجی با مدت زمان مشابه سال قبل از آن رشد ۱۴٫۵ درصدی دارد.